Madryt kupuje dalej: 50 autobusów elektrycznych
W kwietniu miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne w Madrycie (Empresa Municipal de Transportes de Madrid) rozstrzygnęło przetarg na zakup 520 nowych autobusów na sprężony gaz ziemny (CNG).
Równolegle firma wyłoniła dostawców autobusów elektrycznych.
Ekologiczny mix
Zakup gazowych autobusów na lata 2021, 2022 i 2023, a także zamówienia na dostawę 50 nowych autobusów elektrycznych to posunięcia, które pozwolą Madrytowi na wycofanie z ruchu najbardziej zanieczyszczające środowisko pojazdy. Mowa oczywiście o dieslach. Harmonogram dostaw pozwoli EMT wycofać 383 ostatnich pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. W tym roku przestanie jeździć ich 250 szt., a w przyszłym - pozostałe 133 szt.
Tym samym od stycznia 2023 r. EMT nie będzie już eksploatować autobusów z silnikiem diesla, a cała jego flota będzie się składać z autobusów elektrycznych, na gaz ziemny i hybrydowych.
Za 25 mln euro
Po gazowym rozstrzygnięciu myśleliśmy, że również część elektrycznego kontraktu trafi do Solarisa. Tak się jednak nie stało. EMT rozdzieliła e-kontrakt pomiędzy:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- hiszpańską firmę Irizar z modelem Irizar ie Bus 12 w liczbie 30 standardowych pojazdów
- chińską firmę BYD z modelem, BYD K9UB w liczbie 20 standardowych egzemplarzy.
Łączna wartość elektrycznego zamówienia wyniosła 25,9 mln euro / ok. 118.013.350 PLN
Oprócz tego przetargu, spółka EMT posiada lub jest w trakcie dostawy kolejnych 50 pojazdów elektrycznych plus sześć elektrycznych minibusów włoskiej marki Rampini.
Dzięki tym wszystkim kontraktom udział hybrydowych i elektrycznych autobusów we flocie EMT osiągnie 179 jednostek , co oznacza elektryfikację taboru na poziome 8,6%. Tym samym madryckie autobusy będą jednymi najnowocześniejszych w Europie - ze średnią wieku 5,75 lat.