Lwów z 10 trolejbusami od Electrona. Będzie jeszcze 40!
Lwowski transport publiczny czeka rewolucja. Miasto koncentruje się na pojazdach przyjaznych dla środowiska – tramwajach, trolejbusach i elektrobusach. Aktywnie działa też na rzecz poprawy transportu pasażerskiego, modernizacji i zwiększenia liczby jednostek.
W tym roku lokalny producent – ukraińsko-niemieckie konsorcjum ElectronTrans i PJSC Concern-Electron – wyprodukuje 50 nowych trolejbusów na zamówienie miasta. Ponadto przebudowę przejdzie sieć trakcyjna oraz zajezdnia trolejbusowa. Na jej terenie 4 listopada burmistrz Lwowa, Andrij Sadowy oficjalnie odebrał pierwsze 10 trolejbusów wyprodukowanych przez Electron.
„Dzisiaj otrzymaliśmy 10 trolejbusów nowej generacji. To pierwsza dziesiątka z 50, które produkuje dla nas Electron. Jakość jest doskonała, klimatyzacja dla pasażerów, klimatyzacja dla kierowcy, można naładować telefon- nic dodać, nic ująć. W porównaniu do już eksploatowanych są to bardzo dobre samochody. Cieszę się, że to nasz lwowski producent wykonuja. To wygoda dla mieszkańców, miejsca pracy i podatki pozostają we Lwowie” – mówił Andrij Sadowy.
Biorąc pod uwagę obecną sytuację klimatyczną miasto chce mocno postawić na pojazdy z napędem elektrycznym. 50 trolejbusów to pierwszy etap tej strategii. W planach jest kolejne 100 trolejbusów, które Lwów ma pozyskać przy wsparciu International Finance Corporation.
Miasto jednak nie zapomina o Electronie. Ten bowiem będzie niedługo homologował swój autobus elektryczny na rynek niemiecki. A jeśli tak się stanie brany jest pod uwagę duży zakup elektrobusów. Ten projekt byłby realizowany wspólnie z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym.
„W ciągu najbliższych dwóch lat Lwów musi wymienić ponad 250 jednostek transportu publicznego, aby przewozić mieszkańców w komfortowych warunkach” – powiedział Andrij Sadowy, burmistrz Lwowa.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
O nowych Electronach
Nowe trolejbusy Electron mają kamery CCTV, zaawansowane systemy GPS, ładowarki USB do telefonów oraz Wi-Fi. Każdy trolejbus jest wyposażony w dwa klimatyzatory- osobny dla przestrzeni pasażerskiej i oddzielny dla kierowcy. W pojazdach zamontowano nowe fotele pasażerskie według autorskiego projektu Electrona. Wykonane są z poliamidu wypełnionego szkłem – bezpiecznego i niepalnego materiału. Nadwozia trolejbusów ze stali nierdzewnej niskostopowej z dodatkową powłoką antykorozyjną i wykończone dodatkowo panelami aluminiowo-kompozytowymi mają pozwolić na eksploatację przez min. 20 lat.
Współpraca Lwowa z Electronem rozpoczęła się w 2013 r. od zamówienia pierwszego tramwaju niskopodłogowego. Kolejny podobny tramwaj został zamówiony przez miasto w 2014 r. Natomiast w 2015 r. miasto otrzymało elektryczny autobus od producenta.
W sumie przez ostatnie pięć lat Lwów zamówił od Electrona 135 jednostek: 10 trolejbusów, 9 tramwajów, autobus elektryczny i 105 autobusów – z czego 50 zamówiono w ubiegłym roku.
„