Lwów testuje bateryjny trolejbus od Elektronu
8 czerwca lwowski trolejbus marki Elektron, przystosowany do autonomicznej jazdy poza siecią, przejechał ulicami miasta.
Na razie w trybie testowym, bez pasażerów. Za moment rozpocznie się jego proces homologacyjny, a potem być może dłuższe wypożyczenie na linie. Przypomnijmy, że Lwów musi w miarę szybko odnowić swoją flotę, co w warunkach wojny będzie dodatkowo trudne.
Poza siecią
Trolejbusowa flota Elektrotrans Lwów liczy sobie około 120 jednostek, natomiast najnowsze pojazdy Elektron Т19102 / Elektron Т19101 (60 szt.) pochodzą z lat 2104 -2015. Reszta taboru „na szelkach” za moment będzie miała 20 lat. Dlatego w mieście testowany jest pierwszy lwowski trolejbus z bateriami umożliwiającymi autonomiczną jazdą. Dodatkowe akumulatory zwiększyły masę własną pojazdu o 750 kg, co z kolei spowodowało zmniejszenie (o trzy) liczby miejsc pasażerskich.
W zamian pojazd jest w stanie przejechać autonomicznie odległość ok. 20 km. Wydaje się, że Lwów chce ładować baterie poprzez ładowarkę, a nie przez sieć. LET napisał, że do pełnego naładowania akumulatorów pojazd potrzebuje 3-godzinnego ładowania.
Testowy przejazd (wraz z personelem technicznym lwowskiego Elektrotransu) odbył się za zajezdni na ulicy Sacharowa do centrum handlowego "King Cross Leopolis". Z powrotem pojazd przejechał obok starej zajezdni tramwajowej na ulicy Gorodockiej, skąd prawie 70 lat temu pierwszy trolejbus lwowski wyjechał na linię.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Teraz trolejbus czeka certyfikacja przez państwowe przedsiębiorstwo „Instytut Badawczo-Projektowy Gospodarki Komunalnej”, który na Ukrainie wydaje homologacje. Dopiero potem trolejbus zostanie przekazany miastu.
-„Testy homologacyjne mają się odbyć po 20 czerwca, dlatego liczymy, że na początku lipca lwowska flota transportu elektrycznego zyska uzupełnienie” – napisał Elektrotrans Lwów.