Lux Express wycofuje się z Polski! Po 2 latach
Po dwóch latach ? 1 kwietnia 2017 r. ? Lux Express wycofa sięz rynku polskiego i zlikwiduje większość tras w naszym kraju. I to niestety niejest żart? To dla pasażerów oznacza mniej autokarowych połączeń – m.in. do Pragi, Brna, Budapesztu, Wiednia,Bratysławy i Donovaly.
-„Po dokonaniu głębszej analizy firma postanowiłazweryfikować swoją strategię biznesową i skupić się na rozwoju na rynkachbałtyckich pisze Lux Express w komunikacie. – Przepraszamy wszystkie osoby, dlaktórych zamknięcie naszych tras oznacza konieczność dokonania zmian w planachpodróżnych. Nasze Biuro Obsługi Klienta skontaktuje się bezpośrednio zewszystkimi osobami, które posiadają bilety na podróże od 1 kwietnia 2017.Koszty zakupu biletów zostaną zwrócone. Jednocześnie firma Lux Expresschciałaby serdecznie podziękować wszystkim osobom, które przez ostatnie 2 latakorzystały z naszych usług. Mamy nadzieję, że Wasze podróże były udane!Chcielibyśmy także podziękować naszym pracownikom, dzięki którym udało sięwprowadzić i świadczyć w Polsce komfortowe usługi na najwyższym poziomie.”
Promocja na ostatki
Jak podkreśla przewoźnik, nadal będzie możliwe korzystanie zoferty Lux Express na trasach z Warszawy do krajów bałtyckich. Bez zmianpozostaną dostępne 4 połączenia dziennie na trasie Warszawa-Kowno-Wilno. Natomiastdla osób, którzy chciałyby jeszcze odwiedzić Pragę, Budapeszt, Wiedeń, Brno,Bratysławę lub Donovaly z Lux Express, przygotowaliśmy specjalną pulę biletów wcenie 5zł.
2 lata Lux Express w Polsce
Grupa Lux Express od kilku lat była obecna na polskim rynkuprzewozów międzynarodowych (też pod nazwą Simple Express), jednak tak naprawdęzawitała do naszego kraju 5 marca 2015 r., otwierając trasę Warszawa-Kraków. Początkowoprzewoźnik kursował pomiędzy Warszawą aKrakowem aż 7 razy dziennie. Potem przyszedł czas na nową destynację Warszawa-Rzeszów.I wydawało się, że firma pozostanie w Polsce na dłużej.
Estończycy zainwestowali w Polsce na start ponad 25 mln PLNi zapowiadali, że do 2019 roku dołożą kolejne 100 mln PLN. Pieniądze miały pójśćprzede wszystkim na nowe autobusy ? do 2020 r. we flocie Lux w Polsce miałobybyć 70-80 autokarów. W pierwszym roku działalności w Polsce Lux Expressprzewiózł na trasach krajowych i międzynarodowych ponad 260 tys. pasażerów zPolski. Plany przewoźnika od samego początku były bardzo ambitne. Miał szybkopołączyć największe miasta w Polsce i potem skupić się na mniejszychmiejscowościach. Firma chciała stać się drożą ale i bardziej komfortową alternatywądla PolskiegoBusa.
Tak się jednak nie stało, a po kilku eksperymentach zkolejnymi miastami (w siatce krajówek znalazły się również kursy do Kielc,Tarnowa, Jasła i Rzeszowa) przewoźnik porzucił w zeszłym roku krajowy projekt. 18września 2016 r. firma zlikwidowała linię do Rzeszowa ? była to ostatnia krajowatrasa tego przewoźnika.
Estończycy zapowiedzieli wówczas skupienie się na trasachmiędzynarodowych przebiegających przez Polskę, jednak szybko rzeczywistość zweryfikowałai te plany firmy. Tutaj cięcia zaczęły się już wiosną 2016 r. Przed wakacjamiLux Express zawiesił jeden z dwóch kursów z Warszawy do Berlina oraz przeniósłkursy do Budapesztu z Warszawy do Krakowa.
Jesienią przyszły kolejne złe informacje dla podróżnych. Ztrzech kursów z Krakowa do Budapesztu zostały dwa. Z siatki połączeń wypadłorównież jedno z dwóch międzynarodowych połączeń z Warszawy do Pragi. Dziennykurs został skrócony do Krakowa, skąd autobus jechał przez Brno do Pragi.
1 kwietnia 2017 r. ? w Prima Aprilis ? ma nastąpić definitywnykoniec estońskiego snu o siatce połączeń w Polsce. Szkoda.
W trakcie ostatnich 2 lat Lux Express przewiózł łącznieokoło 700 000 pasażerów w Polsce i na trasach miedzynarodowych z/do naszegokraju. Autobusy Lux Express Polska przejechały łącznie około 7,5 mlnkilometrów, a sama firma zatrudniła 130 pracowników.
Autokary Lux Express ? najczęściej w trzyosiowej wersjiIrizar i6 / Scania-Irizar i6. Najpewniej teraz „polskie” autokary zostaną przesuniętena bałtyckie trasy.
„