Luksusowy Plaxton Cheetah XL

infobus
19.07.2015 22:47

Plaxton, należący do grupy Alexander Dennis (ADL), cieszy się z dobrego przyjęcia na rynku swojego nowego średniej wielkości autokaru Cheetah XL. 

Plaxton Cheetax XL jest następcą oferowanego w Wielkiej Brytanii od dwudziestu lat małego luksusowego autokaru turystycznego opartego na podwoziu Mercedesa Vario. Cheetah wyraźnie różnił się klasą od innej zabudowy Mercedesa Vario autorstwa Plaxtona, modelu Beaver, przeznaczonego do komunikacji miejskiej i regionalnej ? znanego już także w Polsce. Nowy Cheetah XL jest większy od poprzednika, bazuje bowiem na podwoziu Mercedesa Atego 1218L. Jest napędzany 5,1-litrowym turbodoładowanym silnikiem o mocy 176 KM, spełniającym normy EURO 6. Warto nadmienić, że to właśnie EURO 6 jest główną przyczyną zwiększenia pojemności modelu Cheetah ? Mercedes nie oferuje modelu Vario z silnikiem spełniającym tę normę. Z konieczności producenci nadwozi zapełnili powstałą lukę albo najcięższymi Sprinterami, albo najlżejszymi Atego.

Autokar został wyjątkowo dobrze przyjęty. Jeszcze przed jego oficjalnym debiutem na rynku brytyjskim od przewoźników napłynęły zamówienia na ponad 50 sztuk nowego modelu.

Na specjalnym spotkaniu z wpływowymi brytyjskimi przewoźnikami autokarowymi Dyrektor Naczelny ADL Colin Robertson mówił: ?Jesteście ludźmi, których nazwiska są dosłownie wypisane na drzwiach waszych autobusów. Ponad 50 pojazdów, które zamówiliście jeszcze zanim obejrzeliście gotowy wyrób to zapierająca dech w piersi oznaka waszego zaufania dla marki Plaxton oraz naszego biznesu w ogóle. W imieniu wszystkich naszych pracowników chciałbym serdecznie podziękować za to ? nie zawiedziemy was!?.

Wcześniej, Robertson oznajmił, że od przyłączenia Plaxtona do grupy ADL w fabrykę w Scarborough zainwestowano 10 mln funtów, co przyniosło wprowadzenie na rynek całej serii średnich i dużych luksusowych autokarów, w tym także model Elite i, który odnosi coraz większe sukcesy w Europie kontynentalnej ? w tym także w Polsce, gdzie w barwach PolskiegoBusa kursuje już niemal 40 autokarów tego typu.

?Nowy Cheetah XL uczestniczy w procesie odnawiania oferty krok po kroku?, dodał Robertson. ?W porównaniu z dotychczas oferowanym modelem Cheetah jest większy, jak sugeruje dopisek XL; ma większą pojemność pasażerską ? 36 osób plus załoga, większą przestrzeń bagażową oraz mocniejszy 5,1-litrowy silnik, umożliwiający efektywne przesunięcie modelu Cheetah z segmentu mini do midi. Co więcej, nowy Cheetah XL jest stylowy ? nawiązuje do eleganckich linii innych autokarów ADL wprowadzonych do oferty w minionych latach. Jego wnętrze jest przestronne, lekkie i przewiewne. Ponadto ma doskonale przemyślane stanowisko pracy kierowcy oraz nieprzytłaczającą przestrzeń pasażerską. W skrócie ? większa wydajność, więcej opcji, więcej wszystkiego, co się liczy.?

Jak poinformował Robertson, nowy model jest następcą bestsellera w segmencie mini brytyjskiego rynku autokarów: ?Poprzedni model Cheetah był bardzo popularny, ale nadszedł czas na radykalne zmiany. Zgodnie z naszą polityką, zaangażowaliśmy się w długie dyskusje z naszymi klientami, by określić ich potrzeby. Ich rezultatem jest właśnie Cheetah XL. Autokar, który wprowadzamy na rynek, będzie liderem w swojej kategorii pod względem pojemności pasażerskiej, przestrzeni bagażowej, wydajności oraz ekonomii długoterminowych kosztów eksploatacyjnych. Opiera się na najlepszym z najlepszych ? dwudekadowym doświadczeniu w sektorze małych i średnich autokarów, na bezkonkurencyjnym mariażu Plaxtona z Mercedesem oraz na doskonałym projekcie, poprawiającym niezawodność, trwałość i dostępność serwisową. Cheetah XL osiąga wszystkie cele, które są fundamentalne dla każdego z oferowanych przez nas pojazdów.?