TransInfo Archiwum|Infobus|Przewoźnicy|Łukasz Rayski zwycięzcą 6. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS
Łukasz Rayski zwycięzcą 6. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS
infobus
16.01.2007 14:40
Łukasz Rayski zwycięzcą 6. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS
W jednym z grudniowych wydań InfoBusa przybliżyliśmy szóstą edycję konkursu Galerii Plakatu AMS (http://www.infobus.pl/text.php?id=8917). W roku 2006 jego hasło brzmiało „Zostaw samochód –daj odetchnąć miastu”. Zwycięzcę wyłoniono spośród 717 uczestników. Został nim Łukasz Rayski. Przyznano także 5 wyróżnień.
Warto przypomnieć , iż zadaniem uczestników 6. edycji konkursu było zaprojektowanie plakatu promującego środki komunikacji miejskiej –autobusy, tramwaje, trolejbusy i metro. Jak wspomnieliśmy wcześniej główna nagroda przypadła 24-letniemu studentowi na kierunku Grafiki w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie –Łukaszowi Rayskiemu. Autor zwycięskiego projektu maluje i robi plakaty. Jest laureatem iż zdobywcą kilku nagród i wyróżnień w innych konkursach. Zrealizował kilka wystaw zbiorowych i jedną indywidualną.
Jury 6. edycji, w którym zasiedli:
– Paweł Borowski – dyrektor kreatywny agencji reklamowej TBWA;
– Maciej Buszewicz – artysta grafik, profesor Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie;
– Juliusz Donajski – wiceprezes VFP Communications, wydawcy tygodnika Media&Marketing Polska, koordynator Kreatury;
– Janusz Górski – artysta grafik, profesor Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku;
– Maria Kurpik – kurator Muzeum Plakatu w Wilanowie;
– Piotr Parnowski – prezes zarządu AMS SA;
– Roman Podsiadły – prezes MZA Warszawa, wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej IGKM;
– Adam Sidorkiewicz – dyrektor kreatywny agencji reklamowej Polymus;
– Kuba Sowiński – artysta grafik, współzałożyciel i redaktor kwartalnika „2+3D”i
– Wojciech Tulibacki – prezes zarządu MPK Poznań, przewodniczący Rady Nadzorczej IGKM przyznało także pięć wyróżnień. Otrzymali je:
Plakat nagrodzony nagrodą główną będzie eksponowany w całej Polsce na nośnikach typu citylight w 2007 roku. Laureat nagrody głównej tradycyjnie otrzymał nagrodę pieniężną w wysokości 7 tys. zł od AMS. Podobnie jak przy poprzednich edycjach wybrani laureaci będą mieli możliwość odbycia stażu w wiodących agencjach reklamowych. Nagrodę specjalną w wysokości 4 tys. zł ufundował w tej edycji współorganizator konkursu: Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej.
Wszystkie prace zgłoszone do konkursu można znaleźć o obejrzeć na stronie: http://www.ams.com.pl .