Luboń z kompletem nowych Solarisów
Zakończyły się dostawy Nowych Urbino 12 do Lubonia. Z fabryki Solarisa w Bolechowie do bazy firmy TRANSLUB trafiła już piątka autobusów- dwa diesle i trzy hybrydy. Komplet jest i to przed czasem!
Dostawy do efekt dwóch zleceń, które w ubiegłym roku Solaris zdobył w Luboniu. W styczniu producent podpisał z miastem umowę na dostawę trzech spalinowo-elektrycznych Nowych Urbino 12. Kontrakt opiewa na 5 498 100 PLN brutto, a to daje to cenę jednostkową hybrydy na poziomie 1 490 000 PLN netto.
Następną umowę podpisano w maju. Ten kontrakt zakłada dostawę dwóch nU12, tyle, że z silnikami diesla Euro 6. W Luboniu chcieli autobusów z małymi silnikami, więc Solaris zastosowała niespełna siedmiolitrowe wysokoprężne jednostki napędowe Cummins ISB6.7E6C 280B. Silniki zblokowano z automatycznymi skrzyniami biegów ZF Ecolife. Ich cena to 2 285 340 PLN brutto, co daje 929 000 PLN netto za autobus.
Wszystkie lubońskie „jamniki” są bardzo przyzwoicie wyposażone. Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia sporo, bo osiem przesuwnych okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji. Odpowiada za nią agregat Konvekta KL47T o mocy chłodniczej 25 kW. Jest także monitoring, który oparto na rozwiązaniach Pixela.
System informacji pasażerskiej jest oparty na rozwiązaniach R&G Plus. Autobusy są wyposażone w cztery zewnętrzne diodowe wyświetlacze (w tym jeden dla niedowidzących) o wysokiej rozdzielczości. W środku znajdujemy dwa typu tablic. Za kabiną kierowcy zamontowana została diodowa ETL416120. Na środku autobusu, naprzeciwko drugich drzwi widzimy LCD ETM38, czyli nic innego jak „e-korale”. Nie zabrakło także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków. Całością steruje autokomputer SRG5000P.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Równolegle roczy się przetarg na zakup czterech autobusów z silnikami diesla Euro 6, które będą identycznie wyposażone jak tegoroczne nabytki. Luboń więc kontynuuje wymianę taboru i robi to konsekwentnie. To się chwali.
„