Lublin zmienia elektryczny SIWZ. Będzie więcej ofert?
Trwa przetarg nieograniczony na dostawę przegubowych autobusów elektrycznych dla Lublina.
Do zamawiającego – Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie – wpłynęły pierwsze pytania od wykonawców co wiąże się ze zmianami w SIWZ.
Uwagi producentów
Producenci, którzy uczestniczą w postępowaniu przetargowym i zapewne chcieliby złożyć ofertę, poprosili ZTM o zmianę SIWZ m.in. w następującym zakresie:
- dopuszczenie autobusów, które posiadają dwa silniki w piastach na środkowej osi i dwa silniki w piastach na tylnej osi o całkowitej mocy znamionowej 240 kW (SIWZ wymaga jednego silnika centralnego),
- dopuszczenie możliwości zastąpienia uszkodzonego autobusu elektrycznego zastępczym autobusem spalinowym, spełniającym normę emisji spalania EURO 5 (SIWZ wymaga podstawienia zastępczego autobusu elektrycznego),
- dopuszczenie przestrzeni przeznaczonej dla wózka inwalidzkiego o wymiarach minimum 1700 x 750 mm (SIWZ wymaga wymiarów 1800 x 750 mm),
- dopuszczenie minimum 9 okien przesuwnych po lewej i prawej stronie autobusów (SIWZ wymaga minimum 10 okien),
- zmniejszenie wysokości kary umownej za przekroczenie wartości zużycia energii elektrycznej przez autobusy,
- zmniejszenie wysokości kary umownej za przekroczenie terminu dostawy autobusów i ładowarek.
Odpowiedź ZTM
ZTM przychylił się do kluczowego wniosku – dotyczącego możliwości zastosowania dwóch silników elektrycznych i w tym zakresie zmienił SIWZ. To powoduje, że potencjalne grono producentów autobusów uległo rozszerzeniu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zmiana SIWZ dotyczy również autobusu zastępczego w przypadku wady pojazdu wyłączającej go z eksploatacji na okres powyżej 5 dni.
ZTM dopuścił możliwość podstawienia autobusu spalinowego, ale wyłącznie za uprzednią zgodą ZTM. W przypadku braku takiej zgody wykonawca będzie musiał dostarczyć na zastępstwo autobus elektryczny o podobnych parametrach do uszkodzonego.
W przypadku pozostałych wymienionych powyżej wniosków – ZTM nie zmienił SIWZ. Jednakże nie są to wymogi istotne, które mogłyby wpłynąć negatywnie na liczbę ofert. Z drugiej zaś strony pewnego rodzaju „straszkiem” mogą być kary umowne, które będą naliczane nie tylko za nieterminowe dostawy autobusów i ładowarek, ale również za wyższe zużycie energii elektrycznej autobusów niż wymagane w SIWZ.
Przy okazji zmian SIWZ, ZTM przesunął termin otwarcia ofert na dzień 31 marca.