Lublin z pierwszymi elektrobusami Solarisa. Na test ładowarek

Do Lublina dotarły właśnie pierwsze trzy autobusy elektryczne marki Solaris, które na razie posłużą tylko są do testów systemu ładowania.
Jak podkreśla Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie - nie jest to jeszcze faza odbiorów pojazdów, które planowo powinny nastąpić w czerwcu.
Pierwsze ładowarki
O budowie systemu ładowania autobusów elektrycznych w Lublinie pisaliśmy w InfoBusie już TUTAJ. Pierwsze elementy do ładowania można zobaczyć na pętli przy ul. Choiny, na zajezdni przy ul. Grygowej oraz na węzłach przy Franczaka Lalka, Zbożowej i Żeglarskiej. Teraz przetestują ją pierwsze lubelskie e-busy.
Przypomnijmy, że w ramach postępowań do Lublina trafi łącznie 39 autobusów elektrycznych marki Solaris, w tym:
- 32 typu MAXI – Urbino 12 electric
- 7 przegubowych typu MEGA – Urbino 18 electric
Dostawy autobusów elektrycznych są przewidziane w czerwcu 2021 r. (5 sztuk), we wrześniu 2021 (15 sztuk) listopadzie 2021 r. (7 sztuk) oraz w kwietniu 2022 roku (5 sztuk), maj 2023 r. (7 sztuk przegubowe).
fot. Od Czytelników – Adriana i Rafała
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
30% próg
Dzięki inwestycjom w ekologiczny tabor, miasto już dziś spełnia 30% próg udziału pojazdów zeroemisyjnych w całej flocie, będąc w ścisłej czołówce systemów elektromobilnych w Polsce, a nawet w Europie. Dla porównania w skali Polski, ustawa o elektromobilności nakazuje spełnienie tego progu do 2028 r.
W Lublinie w 2021 roku ta proporcja znacząco się zmieni osiągając 50% udziału pojazdów zeroemisyjnych (autobusy elektryczne i trolejbusy) w komunikacji miejskiej.
Na koniec karta z historii - Lublin był pierwszym polskim miastem, który postawił na fabrycznie nowe i niskopodłogowe trolejbusy przegubowe. W 2014 roku miasto kupiło dwanaście Solarisów Trollino 18. W 2018 roku natomiast pojawiło się 15 sztuk Ursusów CS18LFT. Dzisiaj lubelska flota liczy już łącznie 42 przegubowe trolejbusy.
fot. Od Czytelników – Adriana i Rafała