Lublin: Trolejbusy znów na Krakowskim?

infobus
14.01.2007 11:47

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne chce przekształcić swój tabor na jak najbardziej przyjazny dla środowiska. Oznacza to kupno autobusów na gaz ziemny, a także rozbudowę trakcji trolejbusowej jej powrót do centrum Lublina –informuje Gazeta Wyborcza. MPK chce, aby trakcja trolejbusowa została rozbudowana o 42 km. W 2013 roku, gdy przewidywane jest zakończenie prac, sieć trolejbusowa ma obejmować Czechów, Kalinowszczyznę i Sławinek. Trolejbusy miałyby także znów jeździć po Krakowskim Przedmieściu i skręcać w ul. 3 Maja. – Naszym celem jest przede wszystkim zwiększenie atrakcyjności miasta i poprawa stanu infrastruktury – tłumaczy Jarosław Paszczyk, dyrektor do spraw technicznych MPK. Przedsiębiorstwo chce także zbudować nową zajezdnię trolejbusową na Czechowie i zmodernizować tabor autobusowy poprzez zakup 100 nowych pojazdów napędzanych sprężonym gazem ziemnym. Nie wszyscy zgadzają się z planami rozbudowy trakcji. – Ten projekt jest częściowo nietrafiony – mówi radny Paweł Bryłowski (PO) zaznaczając, że większa część pomysłów zapisanych w projekcie jest słuszna. Przypomina jednak o istniejących od kilku lat planach przedłużenia deptaka przynajmniej do 3 Maja, a nawet do Lipowej. Przywrócenie tam tras trolejbusowych koliduje z tymi pomysłami, a także z planami przebudowy pl. Litewskiego. – To jest problem – twierdzi. Komisja rozwoju miasta, urbanistyki i ochrony środowiska, której przewodniczącym jest Bryłowski już dyskutowała nad projektem MPK, który ma być finansowany z pieniędzy unijnych. Swoje stanowisko radni określą w przyszłym tygodniu. Wczoraj MPK zaprezentowało też kolejny testowany autobus na gaz CNG. Czeski Tedom Kronos jeździ już po ulicach miasta (wczoraj kursował na linii nr 10). – Na razie trudno go porównywać z innymi markami autobusów – mówi Stanisław Wojnarowicz, rzecznik MPK. Co chce zrobić MPK?
Przedsiębiorstwo chce rozbudować system komunikacyjny w mieście. Najważniejsze punkty tego planu to:
– stworzenie zintegrowany system zarządzania ruchem i komunikacją miejską
– budowa autobusowego dworca przesiadkowego
– rozbudowa trakcji trolejbusowej (m.in. zakup 71 nowych energooszczędnych trolejbusów na napęd asynchroniczny)
– kupno 100 nowych autobusów na sprężony gaz ziemny .