Lublin: Niebieska scania dla MPK
Do piątku lubelski przewoźnik będzie testował napędzany etanolem autobus Scania. Będzie jeździł na linii 26, w środę zmieni numer na 29, w czwartek przewiezie pasażerów korzystających zwykle z linii nr 10, a w piątek wyjedzie na trasę z nr 13. Ciekawie dla pasażerów wyjdzie porównanie scanii z autobusami, które na co dzień jeżdżą po mieście. Testowany pojazd jest bowiem klimatyzowany, a takiego wyposażenia nie ma żaden z autobusów lubelskiego MPK (w nowych solarisach klimatyzowana jest jedynie kabina kierowcy).- Coraz więcej miast decyduje się na autobusy w pełni klimatyzowane – przekonuje Piotr Piskorek ze spółki Scania Polska. Dla szefostwa MPK testy scanii to też okazja, by przyjrzeć się eksploatacji autobusu na paliwo ekologiczne, nowe w Lublinie. – Mamy w taborze tylko autobusy na gaz CNG. Zobaczymy jak w naszych warunkach sprawdzi się autobus na etanol – mówi Grzegorz Siemiński, wiceprezes MPK. Niewykluczone, że po scanii miejski przewoźnik będzie testować autobusy innych producentów. – Nie ukrywam, że przyglądamy się różnym propozycjom konkurentów Scanii. Wszyscy przecież wiemy, że musimy czymś zastąpić nasze najbardziej zużyte pojazdy – przyznaje Siemiński mówiąc, że jest nadzieja, że w przyszłym roku MPK ponownie zdecyduje się ogłosić przetarg na zakup autobusów. – Na razie opracowujemy analizę naszych możliwości finansowych – mówi wiceprezes MPK zaznaczając, że najprawdopodobniej MPK zdecyduje się na kupno autobusów używanych. Przyczyna jest prosta: takie są tańsze. Byłoby to już drugie podejście MPK do kupna autobusów używanych. Fiaskiem zakończył się rozpisany w czerwcu przetarg na 15 pojazdów z przeszłością.