Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lublin: MPK ręka w rękę z pasażerami

infobus
09.08.2007 14:21

Ponad 130 e-maili i listów, dziesiątki telefonów w ciągu tygodnia – taki był odzew na prośbę do pasażerów o współpracę przy opracowywaniu jesiennego rozkładu jazdy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji. – Wprawdzie wcześniej prowadziliśmy konsultacje z mieszkańcami miasta przed uruchomieniem komunikacji nocnej, ale tak szeroka akcja ma miejsce po raz pierwszy – mówi Stanisław Wojnarowicz, rzecznik prasowy MPK.
Już trwają prace nad jesiennym rozkładem jazdy, który zacznie obowiązywać z początkiem września. – Sugestie od pasażerów, które będą możliwe do szybkiego wprowadzenia w życie, zostaną uwzględnione już w jesiennym rozkładzie – uważa Wojnarowicz.
Wśród ponad 130 e-maili oraz listów, a także głosów telefonicznych, które od 1 do 7 sierpnia napływały do MPK, pasażerowie postulowali przede wszystkim zmiany w czasie kursowania pojazdów miejskiego przewoźnika. – Chodzi przede wszystkim o przyspieszenie lub opóźnienie przyjazdów, czasem nawet o dziesięć minut – informuje Wojnarowicz.
Inne głosy postulują zwiększenie ilości autobusów na niektórych liniach, np. szczególnie dużo mieszkańców proponuje, aby więcej pojazdów jeździło na liniach 19 i 45. Niektórzy chcą, żeby część linii zmieniła swoje trasy. – W propozycjach mieszkańców czytamy, że chcieliby, żeby linia 28 nie zajeżdżała pod dworzec PKP, tylko jechała przez ul. Nowy Świat. Mieszkańcy niektórych części miasta chcą też utworzenia zupełnie nowych połączeń. – Jest propozycja, aby uruchomić linię łączącą os. Botanik z Czechowem – mówi Wojnarowicz (pod koniec maja pisaliśmy o problemach mieszkańców os. Botanik, którzy w godzinach porannego szczytu tłoczą się w autobusach, których według nich jeździ z ich osiedla o wiele za mało).
Do MPK trafiły także sugestie pasażerów dotyczące kursowania autobusów prywatnych. – Przekażemy je do biura transportu zbiorowego urzędu miasta, bo biuro sprawuje pieczę nad przewoźnikami prywatnymi – zapowiada Wojnarowicz.
Sugestie na temat rozkładów jazdy MPK napłynęły do przedsiębiorstwa od samych pasażerów, a także od rad dzielnic, samorządów mieszkańców i firm oraz instytucji. – Wszystkim bardzo serdecznie dziękujemy za współpracę – podkreśla Wojnarowicz.