Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Lublin kupuje 30 trolejbusów i autobusów

infobus
16.06.2010 16:17
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie chce kupić 5 autobusów przegubowych i 30 trolejbusów. Te pierwsze mają przyjechać pod koniec tego roku. Piętnaście trolejbusów pojawi się na ulicach do maja 2011 r., a kolejne piętnaście na wiosnę 2012 r. To największe tego typu trolejbusowe zakupu w tym roku w Polsce. Przypomnijmy, że niedawno PKT Gdynia podpisało z Solarisem umowę na dostawę 25 szt. Trollino 12. A kto wygra w Lublinie? Zobaczymy, ale wydaje się, że tutaj zostanie złożona więcej niż jedna oferta. Aktualnie w taborze MPK jeździ 60 trolejbusów. Cztery to kilkuletnie Solarisy Trollino 12, jeden MAZ 203 z tego roku, a w większości to stare Jelcze PR110 (43 sztuki). Nowe trolejbusy mają być niskopodłogowe, monitorowane i wyposażone w monitory LCD, na których będzie wyświetlana trasa przejazdu. Ich pojemność pasażerska ma wynosić minimum 100 osób, w tym maksymalnie 28 miejsc siedzących (nie licząc siedzenia kierowcy). Pożądane wymiary to: długość całkowita od 11,5 m do 12,5 m;szerokość całkowita do 2,55 m;wysokość do 3,50 m. Niska podłoga na całej długości trolejbusu, bez stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu oraz bez stopni we wszystkich drzwiach trolejbusu, maksymalna wysokość podłogi na progu drzwi 350 mm. MPK zastosuje następujące kryteria wyboru oferty: 1. Cena. Waga 70%;2. Warunki techniczne. Waga 15%;3. Warunki gwarancji. Waga 10%;4. Komfort trolejbusów. Waga 5%. Zwycięską ofertą poznamy najszybciej 19 lipca.
 
Jeden z najnowszych lubelskich autobusów (foto: Wikipedia)Nowe trolejbusy zatapią wysłużone Jelcze (foto: K. Wach)
 
Nowy tabor będzie dostarczany partiami. Autobusowe przegubowce zobaczymy na ulicach w grudniu. Pierwszych pięć trolejbusów przyjedzie do 10 marca 2011 roku, zaś następnych 10 dotrze do maja tego samego roku. Co ciekawe – jeśli MPK otrzyma dotację z UE, to w ciągu kolejnego roku wzbogaci się o 15 kolejnych trolejbusów. Czyli łącznie do Lublina może dotrzeć łącznie aż 45 nowych trolejbusów. –„Wszystkie pojazdy będą wyposażone w automaty do sprzedaży biletów – mówi Weronika Opasiak, rzeczniczka MPK. – Urządzenia mają być umieszczone w okolicach drugich drzwi. Będą przyjmowały bilon i wydawały resztę. Bilety będą nieskasowane, co znaczy, że pasażer będzie mógł kupić kilka na zapas – wyjaśnia. Automaty będą przystosowane do zmiany waluty na euro. Zostaną umieszczone w 30 nowych trolejbusach i 5 autobusach.
Jak informuje gazeta Kurier Lubelski – oprócz tych w pojazdach, do końca roku na lubelskich ulicach zostanie postawionych 10 automatów stacjonarnych. –„We wtorek pracownicy Mennicy Polskiej, z którą mamy podpisaną umowę, zamontują pierwsze trzy”- zapowiedziała w poniedziałek Justyna Góźdź, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego. Staną przy Dworcu Głównym PKS, Dworcu PKP oraz na przystanku przy Katolickim Uniwersytecie Lubelskim.
– „Zostaną uruchomione na początku lipca. Na razie muszą przejść fazę testów i zostać wyposażone w pieniądze i bilety”- mówi Justyna Góźdź.
Co do autobusów to ich pojemność pasażerska ma wynosić minimum 160 osób, w tym minimum 33 miejsca siedzące. Długość całkowita pojazdu od 17,5 m do 18,5 m. Niska podłoga na całej długości autobusu, bez stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu, maksymalna wysokość podłogi na progu drzwi 350 mm. MPK zastosuje następujące kryteria wyboru oferty: 1. Cena. Waga 65%;2. Warunki techniczne. Waga 15%;3. Komfort autobusów. Waga 10%;4. Warunki gwarancji i serwisu. Waga 10%.