Lubelskie Linie Autobusowe z nowymi właścicielami. Kontrowersje
28 lipca Lubelskie Dworce zawarły umowę sprzedaży 100procent udziałów w spółce Lubelskie Linie Autobusowe na rzecz spółek GP RentalCar i Traf-Line.
W rezultacie negocjacji została podpisana umowa, na mocyktórej Lubelskie Dworce Spółka Akcyjna sprzedała 3000 udziałów w LubelskichLiniach Autobusowych na rzecz spółek GP Rental Car i Traf-Line (co stanowi 100procent udziałów). Zgodę na dokonanie transakcji wyraziła Rada NadzorczaLubelskich Dworców i Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy.
– Od momentu wyodrębnienia spółek przewozowych z PKS Wschódcelem była ich sprzedaż. Zgodnie z przyjętą strategią doprowadziliśmy do zbyciaudziałów w Lubelskich Liniach Autobusowych, i to za kwotę przewyższającąrekomendowaną wycenę wartości tej spółki, przygotowaną przez niezależnegoeksperta. Wprowadzenie zewnętrznych inwestorów było najlepszym rozwiązaniem iuchroniło spółkę przed groźbą upadłości ? mówi Mariusz Grad, prezes LubelskichDworców.
Inwestorzy zadeklarowali, że będą kontynuować działalnośćLubelskich Linii Autobusowych i zamierzają dofinansować spółkę.
Spółka Lubelskie Linie Autobusowe powstała w 2013 roku nabazie lubelskiego oddziału PKS ?WSCHÓD? i od początku istnienia do końcaczerwca 2016 roku wygenerowała straty na łączną kwotę ok. 8,9 mln zł. LubelskieDworce od kilku lat próbowały sprzedać udziały w LLA. Dopiero szósta próbazakończyła się sukcesem.
Obywatelski donos
Równolegle doniesienie do prokuratury w sprawie sprzedażyLubelskich Linii Autobusowych złożył samorządowiec Konrad Rękas. Jego zdaniemspółka została sprzedana za kwotę niższą, niż jej roczny dochód po podpisaniuumowy na obsługę miejskich linii komunikacyjnych. Zdaniem Rękasa LLA za obsługę6 linii w ciągu 6 lat miały otrzymać ponad 17,5 miliona złotych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jak czytamy w zawiadomieniu: ?Posługiwanie się księgowąwyceną wartości udziałów bez uwzględnienia uzyskiwanych przed dany podmiotdochodów, stanowić może próbę ominięcia obowiązujących przepisów kodeksu spółekhandlowych. Decyzje w tym zakresie podejmował jednoosobowo prezes MariuszGrad?. Natomiast rada nadzorcza i walne zgromadzenie akcjonariuszy mają ?według Rekasa – odpowiadać za ?niedostateczny nadzór? nad pracą jednoosobowegozarządu.
Spółka Lubelskie Linie Autobusowe powstała w 2013 roku nabazie lubelskiego oddziału PKS ?Wschód? i od początku istnienia do końcaczerwca tego roku wygenerowała straty na łączną kwotę 8 milionów 900 tysięcyzł.
„