Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Lubelski BP Tour punktualnie wystartował w Gdańsku

infobus
02.01.2018 09:47

Z dniem 1 stycznia 2018 r. doszło do istotnych zmian w obsłudze gminnych tras autobusowych między Gdańskiem a Pruszczem Gdańskim, Kolbudami, Żukowem, Sopotem i Gdynią. Przez osiem lat będzie je obsługiwała nowa firma – BP Tour z Lublina. Zysk dla pasażerów? Poprawa komfortu podróży, bowiem nowy przewoźnik dysponuje nowymi autobusami z najwyższej półki.

Już nie Warbus, ani PKS Gdańsk, lecz BP Tour na osiem lat przejął obsługę połączeń międzygminnych ZTM w Gdańsku. Nastąpiło to w poniedziałek, 01.01.2018 r. Nowy operator – wyłoniony w organizowanym przez Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku postępowaniu przetargowym – obsługuje następujące linie na obszarze Gdańska i w gminach sąsiednich:

  • Pruszcz Gdański: 107, 132, 200, 205, 207, 232, N5

  • Kolbudy: 174, 255, 256, 574

  • Sopot: 117, 122, 143

  • Żukowo/Gdynia: 126, 171

Jakie autobusy?

– „Przez ostatni rok firma BP Tour przygotowała się na realizację zadania od strony technicznej – mówi Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. – To oznaczało między innymi zakup nowej floty autobusowej w postaci pojazdów marki Mercedes-Benz Conecto LF oraz Citaro najnowszej generacji.

Łącznie w Gdańsku wykorzystywanych będzie 39 autobusów, w tym 35 w ruchu liniowym + 4 w rezerwie. Będą to:

  1. 22 Conecto G

  2. 16 Conecto LF

  3. 1 Citaro K C2

Pojazdy wyposażano m.in. w klimatyzację, miejsca dedykowane osobom niepełnosprawnym oraz szereg innych udogodnień dla pasażerów takich jak m.in. innowacyjny system informacji pasażerskiej czy porty USB, umożliwiające doładowanie urządzeń mobilnych: telefonów komórkowych czy tabletów. Pojazdy spełniają również rygorystyczne normy emisji spalin Euro 6. O tych autobusach pisaliśmy w InfoBusie już TUTAJ

– „Liczba zakontraktowanych wozokilometrów na okres trwania umowy wynosi 21 952 800 – wylicza Sebastian Zomkowski, z-ca dyrektora ZTM ds. Przewozów i dodaje, że umowa dopuszcza obsługę przez BP Tour również innych linii, w zależności od potrzeb ZTM.

Co dla pasażera i kierowcy?

Co zmieniło się dla pasażera połączeń międzygminnych z dniem 1 stycznia 2018 roku?

– „Na pewno pasażer na duży plus odczuje zmianę operatora pod kątem jakości przewozu – zapewnia Sebastian Zomkowski. – BP Tour wprowadza nową jakość w postaci zaawansowanych technicznie pojazdów z aktualnie najwyższej półki – podkreśla.

Nowy operator na trójmiejskim rynku, oprócz spełnienia wyśrubowanych norm dotyczących samych pojazdów oraz ich zaplecza technicznego, został zobowiązany umową do zatrudnienia wszystkich kierowców na umowę o pracę.

– „Umowy o pracę dla kierowców to jeden z żelaznych warunków umowy, nie podlegający żadnej dyskusji – mówi dyrektor ZTM, Jerzy Dobaczewski. – Jeśli wśród zatrudnionych przez BP Tour kierowców znajdą się obcokrajowcy, będzie od nich wymagana znajomość języka polskiego na poziomie co najmniej średniozaawansowanym. Ci, którzy nie spełnią tego warunku, a więc nie będą umieli porozumieć się z pasażerem, nie będą mogli usiąść za kółkiem.

Rozwój BP Tour

Co dla firmy BP Tour oznacza wygrany w Gdańsku przetarg? Nie tylko wzrost liczby zatrudnionych pracowników do 300 osób, ale szansę na rozwój i ekspansję.

– To dla nas ogromne wyróżnienie, dla mojej załogi i dla mnie, ukoronowanie naszej bardzo ciężkiej pracy – mówi Piotr Brewczak, właściciel BP Tour. – Startowaliśmy w wielu przetargach w Polsce, jednak nie zawsze udawało nam się je wygrać, choć od sukcesu byliśmy o krok. Wygrany w Gdańsku przetarg i podpisana z ZTM umowa to dla nas nie tylko sukces, ale i wyzwanie. Obliguje nas to do świadczenia najwyższej jakości usług, dlatego też zdecydowaliśmy się zakupić autobusy z najwyższej półki. Wierzę, że pasażerowie, których będziemy wozić, będą zadowoleni z naszych usług – podkreśla Brewczak.

Poniżej podstawowe dane techniczne autobusów

Mercedes-Benz Citaro K:

Długość pojazdu: 10 633 mm

Układ drzwi 2-2-0

Moc silnika: 220 kW.

Skrzynia biegów – automatyczna marki ZF

Liczba miejsc siedzących:25 (w tym 25 nieskładanych), wtym liczba miejsc dostępnych bezpośrednio z poziomu podłogi, bez podestów – 6,wtym 4 wykonane jako siedzenia specjalne dla pasażerów o ograniczonej mobilności

Liczba miejsc ogółem:84 (bez kierowcy) przy normie dla osób stojących 6,7 osób/m2,

Liczba drzwi dla pasażerów:2. Pierwsze drzwi znajdują się przed pierwszą osią, drugiedrzwi pomiędzy pierwszą i drugą osią.

Mercedes-Benz Conecto:

Długość pojazdu: 11966 mm.

Układ drzwi 2-2-2

Moc silnika: 220 kW.

Skrzynia biegów – automatyczna marki ZF

Liczba miejsc siedzących: 27 (w tym 27 nieskładanych),w tymliczba miejsc dostępnych bezpośrednio z poziomu podłogi: 8 (w tym 4 wykonanejako siedzenia specjalne dla pasażerów o ograniczonej mobilności)

Liczba miejsc ogółem: 96(bez kierowcy) przy normie dla osóbstojących 6,7 osób/m2,

Mercedes-Benz Conecto G:

Długość pojazdu: 17 956 mm

Układ drzwi 2-2-2-2

Moc silnika: 265 kW

Skrzynia biegów – automatyczna marki ZF

Liczba miejsc siedzących:42 (w tym 40 nieskładanych), w tym liczba miejsc dostępnych bezpośrednioz poziomu podłogi -15 (w tym co najmniej 4 wykonanych jako siedzenia specjalnedla pasażerów o ograniczonej mobilności)

Liczba miejsc ogółem:142 (bez kierowcy) przy normie dla osób stojących 6,7 osób/m2,