Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

LOTOS gotowy na zimę

infobus
16.11.2018 10:30

Od 16 listopada na stacjach sieci LOTOS jest już dostępny zimowy olej napędowy. Natomiast wpierwszej połowie grudnia br. LOTOS wprowadzi do swojej sieci arktyczny olejnapędowy.

Olej napędowy w niskich temperaturach w naturalny sposóbzaczyna mętnieć. W bardzo mroźne dni proces ten może zwiększyć zużycie paliwalub nawet uniemożliwić rozruch. Dlatego olej napędowy produkowany w gdańskiejrafinerii i sprzedawany na stacjach paliw sieci LOTOS zawiera dodatki, któreułatwiają bezproblemową jazdę.

Zimą przy wyborze oleju napędowego warto zwrócić uwagę natzw. temperaturę mętnienia oraz temperaturę zablokowania zimnego filtra (CFPP).W Polsce, wg normy, w okresie zimowym CFPP limitowany jest na poziomiemaksymalnie -20°C, ale najbardziej wymagający klienci na stacjach sieci LOTOSznajdą również arktyczny olej napędowy premium Dynamic, który gwarantuje CFPPdo -32°C oraz temperaturę mętnienia do -22°C. Tylko ten drugi parametrgwarantowany jest w arktycznym oleju premium (a nie w paliwie standardowym),dlatego stosując Dynamic podczas srogich mrozów zmniejsza się ryzyko blokadyfiltr paliwa przez kryształy parafin.

Paliwa premium z dodatkami

W oleju napędowym Dynamic są dodatki uszlachetniające.Depresatory, dodawane do oleju – od początku października do połowy kwietnia –sprawiają, że w niskich temperaturach naturalny proces mętnienia paliwa jestutrudniony. To akurat pozytywne zjawisko, ponieważ filtr paliwa łatwiej poradzisobie z przepływem mniejszych kryształów parafin. Inne dodatki – WASAspowalniają opadanie na dół zbiornika już skrystalizowanych parafin. To ważne,bo paliwo zasysane jest z dołu zbiornika i jeśli jest tam warstwa parafin, tofiltr może szybko się zapchać.

Oprócz tego, przez cały rok, do olejów napędowych dodawanesą biocydy, które hamują rozwój bakterii i innych mikroorganizmów wzbiornikach. Powstające z nich osady również mogą zatkać filtry. Poza tympaliwa Dynamic mają pakiet dodatków, np. detergentów myjących silnik,antykorozyjnych, przeciwpiennych (oleje napędowe). Gdyby nie było tegoostatniego, to piana uniemożliwiłaby zatankowanie całego baku. Bez dodatkówmyjących w komorach spalania powstawałyby nagary (osady) obniżające sprawnośćsilnika.