Lotos chce dostarczyć wodór do autobusów w Tczewie
Grupa Lotos podpisała z gminą miejską Tczew list intencyjny zakładającyrealizację dostaw wodoru do napędu autobusów.
-„Grupa Lotos podpisała z gminą miejską Tczew list intencyjny zakładającyrealizację dostaw wodoru do napędu autobusów, które miasto planuje wprowadzićdo obsługi komunikacji miejskiej” – podała paliwowa spółka.
Przypomnijmy, że aktualnie w Tczewie komunikację miejską obsługuje firma PA Gryf, który ma tutaj ważny kontrakt do końca 2020 roku, o czym pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ.
Trzeci list
W podpisanym porozumieniu Grupa Lotos deklaruje gotowośćdostarczenia wodoru o bardzo wysokiej czystości, a miasto Tczew potwierdzazamiar zapewnienia parku autobusów zasilanych tym paliwem.
Zgodnie z listem, do2023 roku magistrat chciałby pozyskać przynajmniej 4 pierwsze pojazdy tegotypu.
Podobne listy intencyjne spółka podpisała wcześniej z gminą Gdynia orazgminą Wejherowo.
-„LOTOS aktywnie uczestniczy w realizacji Pakietuna Rzecz Czystego Transportu, którego zadaniem jest wzmocnieniebezpieczeństwa kraju w sektorze energii i ograniczenie zanieczyszczeńw transporcie. Dziś rozpoczynamy współpracę z PSE. Niedawnopodpisaliśmy list intencyjny z Tczewem na realizację dostaw wodorudo napędu autobusów komunikacji miejskiej. To pokazuje,że konsekwentnie realizujemy strategię, zgodnie z którą chcemyumacniać swoją pozycję lidera w obszarze paliw nowej generacji –podkreślił Paweł Jan Majewski, prezes zarządu Grupy LOTOS.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Uruchomić produkcję
Kolejne działanie Lotosu na rzecz wodoru to uruchomienie z PSE projektu badawczo-rozwojowego dt. ekologicznej produkcji wodoru.
Jednym z wyzwań stojących na drodze dopopularyzacji tego paliwa jest opracowanie efektywnej kosztowo i jak najmniejwpływającej na środowisko naturalne metody jego pozyskiwania. W ramach projektuspółek badane będzie wykorzystanie zasilanych z odnawialnych źródeł energiielektrolizerów służących do produkcji wodoru.
Elektrolizery przy użyciu energii elektrycznej rozkładająwodę na tlen i wodór – dzięki wykorzystaniu OZE do ich zasilania, proces tenmoże przebiegać bezemisyjnie. Paliwo powstałe w ten sposób można będziewykorzystać do celów transportowych, przemysłowych, a także, w przypadkuwzrostu zapotrzebowania na energię elektryczną, do jej produkcji. Dziękiprojektowi Lotos i PSE możliwy będzie rozwój polskiego rynku wodoru irozwiązań zeroemisyjnych, co jest szczególnie istotne w kontekście planowanegozwiększania udziału odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski.
„