Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

LOTOS: 12 punktów e-ładownia na A1 i A2

infobus
02.11.2018 15:00


LOTOS rozpoczął test pierwszych 12. punktów ładowania pojazdów elektrycznych pomiędzy Warszawą a Gdańskiem i Gdynią, przy trasie A1 i A2. Od 26 października br. kierowcy samochodów elektrycznych mogą przejechać trasę ze stolicy Polski do Trójmiasta i z powrotem. Korzystanie z szybkich ładowarek będzie bezpłatnie aż do odwołania.

– Stawiamy kolejne kroki na drodze ku przyszłości. LOTOS rozwija się razem z rynkiem samochodowym, dlatego w ramach realizowanej strategii do roku 2022 angażuje się w innowacyjne projekty związane z rozwojem paliw alternatywnych – podsumowuje Mateusz A. Bonca, prezes Zarządu Grupy LOTOS S.A.

– LOTOS stara się wykorzystać swoją przewagę konkurencyjną na głównych trasach przelotowych. W swoich dalszych planach spółka zakłada wyposażenie kolejnych 38 stacji w punkty ładowania energii elektrycznej.– mówi Wojciech Weiss, prezes Zarządu LOTOS Paliwa.

Warto dodać, że spośród pierwszych 50 stacji, które LOTOS planuje wyposażyć w szybkie ładowarki, aż 1/3 to właśnie Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP).

Umiejscowienie punktów ładowania zaplanowano tak, aby najdłuższy odcinek między nimi nie przekraczał 150 km – czyli tyle, ile wynosi odległość pomiędzy MOP Krzyżanów i MOP Malankowo przy autostradzie A1. Pozwoli to na swobodne przejechanie trasy niezależnie od rodzaju baterii, stylu jazdy czy warunków atmosferycznych.

Technologie związane z ładowaniem pojazdów elektrycznych są nieustannie rozwijane, jednak jeszcze przez jakiś czas ładowanie baterii „elektryka” będzie zajmowało więcej czasu niż tankowanie baku. Okazuje się jednak, że czas spędzony na MOP-ie przez podróżujących samochodami elektrycznymi i samochodami z silnikami spalinowymi jest podobny i wynosi od kilkunastu do kilkudziesięciu minut. Samochody elektryczne powoli zmieniają podejście do transportu.

– Kierowcy samochodów elektrycznych i hybrydowych – jak wszyscy kierowcy – są u nas bardzo mile widziani. W trakcie ładowania klienci mogą zrobić niezbędne zakupy w stacyjnym sklepie albo po prostu wygodnie rozsiąść się w strefie gastronomicznej Cafe Punkt, przeglądając prasę przy kawie lub herbacie – mówi Paweł Wachnik, wiceprezes Zarządu ds. Infrastruktury i Wsparcia Operacyjnego, LOTOS Paliwa.