Lotnisko w Brukseli chce autonomiczne autobusy [FILM]
Ruszył pilotażowy projekt De Lijna i lotniska w Brukseli,które do roku 2021 chcą połączyć autonomicznymi autobusami trasy pomiędzy terminalema parkingami. Testowy pojazd dostarczyła flamandzka firma 2getthere, w której niedawno60% udziałów wykupiła Grupa ZF.
W maju bezzałogowy pojazd wykonał pierwsze, demonstracyjne podróże- jeszcze bez pasażerów – aby przetestować technologię w realnym środowisku.
-„Projekt ten ma stać się wizytówką transportu publicznegowe Flandrii” – powiedział flamandzki minister ds. Mobilności, Ben Weyts. -„Dziękitemu zagraniczni goście od razu postrzegają nas jako region innowacyjny”.
Ruch mieszany
Pojazdy bez kierowcy zazwyczaj jeżdżą własnymi, wydzielonymipasami. Brukselski projekt zakłada poruszaniesię wahadłowców w ruchu mieszanym, co stanowi dodatkową trudność.
-„Inteligentna mobilność ” to jeden z naszych strategicznychpriorytetów w zakresie zrównoważonego rozwoju w nadchodzących latach” – dodał dyrektorgeneralny Brussels Airport Company, Arnaud Feist. -„Chcemy zachęcić pasażerów ipracowników do coraz częstszego podróżowania na lotnisko środkami transportupublicznego. Ten wspólny projekt z De Lijn, który rozpoczął się w 2015 r., jestjedną z inicjatyw ukierunkowanych na osiągnięcie tego celu. Badamy teraz, jakmożna zastosować bezzałogowe autobusy, aby poprawić wydajność transportupasażerskiego na terenie lotniska. „
Z kolei Carel C. van Helsdingen, dyrektor firmy 2getthere, któradostarczyła pojazd stwierdził: – „De Lijn i brukselskie lotnisko wyznaczają nowyglobalny standard w tym projekcie. Wybór, oparty na określonych wymaganiachdotyczących niezawodności i bezpieczeństwa, oprócz sprawdzonych wyników testów,wymaga rygorystycznego podejścia opartego na innowacyjnej technologii. Totrudny projekt i jesteśmy dumni, że zostaliśmy wybrani jako producent. Zniecierpliwością czekamy na dalszą współpracę, wdrożenie systemu i przyszłytransport pasażerów. „
Dalsze etapy
W 2020 r. przewidziane są dalsze testy – już przez dłuższyczas – w ruchu mieszanym w strefie biznesowej Brucargo. Jazdy próbne będą dalejprzeprowadzane bez pasażerów, a na pokładzie będzie steward.
Jeśli testy te przyniosą pozytywne wyniki, powstaną interfejsyprzystanków autobusowych i stacje ładowania.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przewiduje się, że autonomiczny transport pasażerskirozpocznie się w połowie 2021 roku.
Zobaczcie jak wypadły pierwsze testy:
{https://www.youtube.com/watch?v=g3foWeOzsDg}
„