Londyn kupuje od BYD MIDI elektryki
Chińsko-brytyjskiekonsorcjum BYD-ADL dostarczy jeszcze więcej elektrycznych autobusów do stolicyAnglii. W lipcu 2017 r. firmy Go-Ahead London i Metroline złożyły zamówienie naMIDI elektrobusy – BYD-ADL Enviro200EV 10.8m (razem 53 szt.). Wcześniej takie pojazdyzakontraktowana spółka Londyn United – część RATP Dev (36).
Najnowsze nabytki Go-Ahead(30) będą stacjonować w trzech bazach – Waterloo, Camberwell i NorthumberlandPark. Jedenaście takich autobusów będzie obsługiwać linię 153 w sieci TfL odlutego 2018 r. Kolejnych 19 elektrycznych autobusów będzie obsługiwać trasę nr 214od sierpnia 2019 r. Wszystkie będą garażowane w północnym Londynie, w zajezdni NorthumberlandGo-Ahead.
Londyn e-liderem
Nowe zamówienie oznacza,że Londyn będzie posiadać w przyszłym roku ponad 140 autobusów elektrycznychBYD-ADL; w tym:
- 51 szt. BYD-ADLEnviro200EV 12m / Go-Ahead London (od prawie dziesięciu miesięcy weksploatacji);
- 36 szt. BYD-ADLEnviro200EV 10.8m / Londyn United – część RATP Dev (dostawa na wiosnę 2018 r. trasyTfL C1 od Victoria do White City i 70 z South Kensington do Chiswick);
- 30 szt. BYD-ADLEnviro200EV 10.8m / Go-Ahead London (Umowa w tej sprawie został podpisana 20lipca 2017 r. – opis tras powyżej)
- 23 szt. BYD-ADLEnviro200EV 10.8m / Metroline London (Dostawa jesienią 2018 r. – będą działaćna trasie 46. Metroline posiada już 5 elektrobusów BYD wyprodukowanych wChinach, od maja 2016 r.)
Midi elektrobus
BYD-ADL Enviro200 10.8mto nowy model elektrycznego autobusu miejskiego, przeznaczony do bardziejwymagających tras. Midibusy są bardziej skrętne niż modele 12-metrowe, a wieleulic w Londynie ma ostre skrzyżowania i stąd takie wymagania. Pojemnośćpasażerska pojazdu to 76 pasażerów. Podobnie jak w przypadku wszystkich modeliBYD-ADL nowe autobusy gwarantują pełny cykl pracy bez potrzeby ładowaniaakumulatorów.
„