Łomianki ponownie kupią autobus używany. Tym razem MAXI
27 kutego spółka Komunikacja Miejska Łomianki ogłosiła przetarg na dostawę jednego używanego, niskopodłogowego autobusu.
Jak zastrzega KM, autobus musi być wolny od uszkodzeń wypadkowych. Dopuszcza się drobne uszkodzenia zewnętrzne wynikające z normalnej eksploatacji, ale powinny być one możliwe do usunięcia podczas naprawy lakierniczej. Pojazd może również nosić ślady normalnej eksploatacji wewnątrz, natomiast sprzedawany egzemplarz powinien posiadać ważne badanie techniczne, ubezpieczenie i ... znajdować się w Polsce.
Zakupowa historia
Poszukiwany przez Komunikację Miejską Łomianki autobus ma służyć do komunikacji miejskiej, a podstawowe wymagania KM to długość standardowa: 12 metrów; rok produkcji oferowanego autobusu: nie starszy niż 2016r., a przebieg nie większy niż 400 tys. km.
Na oferty KM czeka do 9 marca. Następnie oceni złożone oferty według jednego kryterium – najniższej ceny. Przypomnijmy, że w styczniu br. spółka zamówiła dwa przegubowe autobusy używane klasy MEGA. To można powiedzieć znak czasów, bo wcześniej firma stawiała na fabrycznie nowe konstrukcje:
- w 2021 r. flota KM wzbogaciła się o dwa nowe autobusy Solaris Urbino 12 zasilane olejem napędowym;
w 2020 roku wzmocnienia także objęły dwa nowe autobusy Solaris Urbino 12 z silnikami diesla; - W 2019 r. spółka zakupiła swój pierwszy elektrobus – także od Solarisa;
- a w 2018 r. Łomianki dokonały oryginalnego zakupu w postaci dwóch pojazdów marki Ursus - wszystkie te wylistowane pojazdy były fabrycznie nowe.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Klasa MAXI
Szczegółowe dane techniczne są następujące:
- Długość: 11,8 - 12,2 m,
- Szerokość : 2,4 - 2,6m,
- Rok produkcji – nie starszy niż 2016.
- Układ drzwi: 2-2-2
- Przebieg nie więcej niż 400 tys. km.
- Liczba miejsc pasażerskich : ogółem co najmniej 90, w tym co najmniej 28 siedzących.
- Silnik: EURO VI. Układ turbodoładowania. Umiejscowiony z tyłu pojazdu o mocy co najmniej 200 kW.
- Skrzynia biegów: automatyczna min. 4 biegowa
- Klimatyzacja dla całej przestrzeni pasażerskiej, zasilana od silnika, o minimalnej mocy chłodniczej 24 kW.
- Funkcja „przyklęku” – umożliwiający obniżenie poziomu podłogi we wszystkich drzwiach co najmniej o 60 mm.
- Kabina kierowcy: typu „półzamkniętego” z pełnowymiarowymi drzwiami (przeszklonymi co najmniej w 40%).