Lohr, czyli falstart nowego gracza na autobusowym rynku w Polsce [FILM]
21 marca, w Białymstoku, francuska firma Lohr miała po raz pierwszy pokazać w Polsce swój w pełni elektryczny autobus marki Cristal. Nic z tego jednak nie będzie. Debiut został przeniesiona na bliżej niekreśloną przyszłość.
Jak informuje spółka Lohr Polska: -„W imieniu LOHR Industrie niniejszym chcielibyśmy Państwa poinformować, iż niestety ze względów technicznych oficjalne testy autobusu CRISTAL zaplanowane na dzień 21-22.04 w Białymstoku muszą zostać przełożone.Dołożymy wszelkich starań, aby to wydarzenie odbyło się jak najszybciej, pod koniec marca lub na początku kwietnia 2019 roku. Przepraszamy za wszelkie niedogodności.”
To tyle a propos debiutu w Polsce. Przypomnijmy, że autobus elektryczny Lohr Cristal działa w dwóchtrybach:
-
indywidualnym (nazwijmy to roboczo trybem samochodowym dlakierowców posiadających prawo jazdy kat. B z max. pojemnością 5 osób (łącznie zkierowcą) i prędkością maksymalną 70 km/h);
-
autobusowym (czyli pełni funkcję transport publicznego).
Cristal jak autobus
Maksymalnapojemność pasażerska pojazdu – w wersji autobus – to 22 miejsc stojących. Zdaniem producenta Cristalmoże być uzupełnieniem form transportu masowego, zapewniając obsługę naostatnich odcinkach podróży pasażerów. Jego wymiary to:
-
Długość 3,97 m
-
Szerokość – 2,62 m
-
Wysokość – 1,87 m
-
Zasięg: 120 km.
-
Promień skrętu – 7,6-8 m
To generalnie parametry samochodu osobowego, ale w zestawie dajeto całkiem już ciekawe parametry:
-
System umożliwia łączenie poszczególnych kabin – od dwóch doczterech – wówczas kierowca jest tylko w pierwszym pojeździe, a pasażerowie niemają dostępu do kokpitu;
-
Pojemność pasażerska zestawu Cristal Standard waha się od 64do 82 osób (!);
-
Kierowca musi mieć prawo jazdy kat. D;
-
System umożliwia elastyczne planowanie tras;
-
Prędkość max. w tym trybie to 40 km/h;
Elastyczna innowacja
Dzięki tym dwóm trybom, pojazdy mogą być wykorzystywane w najbardziej optymalny sposób. To oznacza, że w szczycie komunikacyjnymmogą działać w opcji „transport publiczny”,a poza szczytem – w trybie „jazda indywidualna”. To spora innowacja, a do tego systemobsługiwany jest cały czas przez tego samego operatora. Dodatkowo w trybie autobusowym stacje mogą być zmieniane po każdymkursie w zależności od zapotrzebowania. Ciekawe.
Zobaczcie, jak to działa na filmie:
{https://www.youtube.com/watch?v=UE-FHKVO7Ts}
„