Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Łódzcy kolejarze mają dwie oferty w przetargu na zakup do 32 MINI autobusów

infobus
28.07.2023 15:01

28 lipca Łódzka Kolej Aglomeracyjna - działając w imieniu Województwa Łódzkiego – otworzyła oferty w przetargu na dostawę do 32 autobusów klasy MINI z silnikami diesla.

Pojazdy te mają docelowo wykonywać pasażerskie przewozy na terenie województwa w ramach siatki Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Nazwa całego projektu to „Likwidacja wykluczenia komunikacyjnego w Łódzkiem – spójny i zrównoważony system transportowy woj. łódzkiego: zakup taboru do realizacji połączeń regionalnych i promujących zrównoważony transport”.  To już drugie podejście ŁKA do ich zakupu. Za pierwszym razem ofertę złożył tylko Mercus, teraz towarzystwa dotrzymała mu spółka Creobus, która jest kolejną firmą z Redzikowa, gdzie produkowane są pojazdy marki MMI.

Za pierwszym razem

Przypomnijmy, że za pierwszym razem Łódzkie otrzymało tylko jedną ofertę - od Mercus PSQ, która to spółka zaproponowała 7 czerwca ofertę na minibusy o wartości 7.955.640,00 PLN brutto / 6.468.000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt kolejowego pojazdu na poziomie 539.000 PLN netto. Z kolei opcja na 10 sztuk to 6.929. 700,00 PLN brutto. Łącznie wartość całego kontraktu to 14.585.340,00 PLN brutto / 11.858.000 PLN netto, co daje ostateczny jednostkowy koszt kolejowego pojazdu na poziomie 539.000 PLN netto.

Z kolei kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia to 10.000.000 PLN brutto. Zamawiający nie sprecyzował jednak, czy chodzi o cały kontrakt, czy tylko część podstawową. Ostatecznie ŁKA odrzuciło propozycję Mercusa i unieważniło przetarg. Jako przyczynę podano niezgodności treści oferty z warunkami zamówienia. W uzasadnieniu tej decyzji zamawiający podkreślił, że wysokość zaoferowanego przez Mercus pojazdu mierzona w przejściu wynosiła 1800 mm, zaś zamawiający wymagał wysokości wnętrza pojazdu w przejściu minimum 1900 mm.

Za drugim razem

28 czerwca, a więc tydzień po unieważnieniu przetargu ogłoszono ponowne zamówienie. Przedmiotem zamówienia była niezmiennie dostawa 12 autobusów klasy MINI z opcją, lecz tym razem zwiększoną – bowiem w jej ramach zamawiający może zamówić aż 20 kolejnych pojazdów – zamiast 10 w pierwszym przetargu. Oznacza to, że łącznie LKA może zamówić do 32 nowych pojazdów.

Poszukiwane parametry techniczne pojazdów M3 klasy III są następujące:

  • długość pojazdu – od 7,5 do 8,0 m; liczba osi – dwie, w tym oś tylna wyposażona w koła bliźniacze;
  • wysokość wnętrza pojazdu w przejściu – minimum 1900 mm (mierzona w przejściu na środku pojazdu);
  • całkowita liczba miejsc siedzących 22+1 (22 dla pasażerów plus kierowca); przestrzeń po demontażu 5 siedzeń umożliwiająca przewóz jednej osoby na wózku inwalidzkim przodem lub tyłem do kierunku jazdy, wyposażona w pas bezpieczeństwa ze zwijaczem i blokadą, umożliwiający zapięcie pasażera wraz z wózkiem – z dostępem do niej zapewnionym tylnymi drzwiami, przy pomocy urządzenia do załadunku i rozładunku, będącego na wyposażeniu autobusu; liczba miejsc siedzących w układzie z jedną osobą na wózku inwalidzkim – 17+1;
  • jedne drzwi po prawej stronie (szerokość zgodna z normą – warunkami określonymi w Regulaminie Nr 107 EKG ONZ), z zamontowanymi uchwytami pomocniczymi ułatwiającymi wsiadanie;
  • silnik diesla fabrycznie nowy, wyprodukowany nie wcześniej niż w 2022 r., przystosowany do zasilania olejem napędowym z emisją EURO VI E o mocy minimum 125 kW i pojemności nie mniej niż 1950 cm;
  • przekładnia biegów automatyczna z automatycznym doborem programu zmiany biegów.

Dwie oferty

28 lipca Łódzka Kolej Aglomeracyjna - działając w imieniu Województwa Łódzkiego – otworzyła oferty w przetargu na dostawę 12 autobusów klasy MINI. Swoje propozycje złożyły dwie firmy:

  • Creobus Sp. z o.o. z ceną na zamówienie podstawowe w wysokości 8.520.770,88 PLN brutto / 6.927.455 PLN netto, co daje jednostkowy koszt minibusu 577.282 PLN netto. Prawo opcji wyceniono na 14.201.284,80 PLN brutto / 11.545.759 PLN netto, co daje łączną wartość oferty na poziomie 22.722.055,68 PLN brutto
  • MERCUS PSQ Sp. z o.o. z ceną na zamówienie podstawowe w wysokości 8.693.640,00 PLN brutto / 7.068.000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt minibusu 589.000 PLN netto. Prawo opcji wyceniono na 14.489.400,00 PLN brutto / 11.780.000 PLN netto, co daje łączną wartość oferty na poziomie 23.183.040,00 PLN brutto.

Z kolei Łódzka Kolej Aglomeracyjna poinformowała, że na sfinansowanie zamówienia ma przeznaczone 10.000.000,00 zł, co oznacza że obie oferty zmieściły się w niej w ramach podstawowego zamówienia. Co z opcją? Nie wiadomo. Teraz kolejarze ocenią złożone oferty według dwóch kryteriów: ceny (60%) i terminu dostaw pojazdów (40%).  Przypomnijmy, że zamówienie realizowane będzie najpóźniej do dnia 30.11.2024 r., przy czym: dostawa pierwszych 6 szt. pojazdów ma nastąpić w terminie do 8 miesięcy od dnia zawarcia umowy, dostawa dalszych 3 sztuk pojazdów – w terminie 3 miesięcy od daty pierwszej dostawy, dostawa kolejnych 3 sztuk – w terminie 3 miesięcy od daty poprzedniej dostawy. Oświadczenie zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji wykonane może zostać przez zamawiającego złożone nie później niż w terminie 36 miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą.