Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Łódź: Stanisław Galia, nowym prezesem MPK

infobus
22.02.2010 23:14

Jak informuje PAP – W czwartek 18 lutego po godzinie 20.00, Rada Nadzorcza MPK Łódź sp. z o.o. odwołała Krzysztofa Wąsowicza z funkcji Prezesa Zarządu. Jego miejsce zajął Stanisław Galia. Stanisław Galia –dotychczasowy Prezes Zarządu w Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej sp. z o.o. w Łodzi ma 48 lat. Jest absolwentem Politechniki Łódzkiej i studiów podyplomowych na Politechnice Krakowskiej w zakresie zarządzania rozwojem i eksploatacją w miejskiej komunikacji zbiorowej. Pracę w komunikacji miejskiej w Łodzi poznał od stanowiska motorniczego, którą podjął jeszcze jako student, aż do funkcji Prezesa Zarządu w Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej sp. z o.o. w Łodzi, którą pełnił przez 17 lat. Wiceprezesem Zarządu MPK Łódź sp. z o.o. pozostał Radosław Podogrocki.
19 lutego sąd zadecydował, że były prezes MPK-Łódź Krzysztof W. oraz były dyrektor zarządzający i prokurent miejskiej spółki Jarosław M. pozostaną w areszcie. Obaj są podejrzani o żądanie prawie miliona złotych łapówek i przyjęcie części tej kwoty. Tym samym sąd nie uwzględnił zażaleń obrońców na tymczasowe aresztowanie obu mężczyzn. Pod koniec stycznia łódzki sąd rejonowy – na wniosek prokuratury – zdecydował o aresztowaniu podejrzanych na okres trzech miesięcy z uwagi na obawę matactwa z ich strony i zagrożenie surową karą – do 12 lat więzienia. Obrońcy złożyli zażalenia na tę decyzję. Proponowali zamianę aresztu na poręczenia majątkowe w wysokości po 100 tys. zł oraz poręczenia osobiste kilku osób za Krzysztofa W. –„Sąd Okręgowy w Łodzi nie uwzględnił jednak zażaleń i utrzymał w mocy zaskarżone postanowienie”- powiedziała Grażyna Jeżewska z biura prasowego łódzkiego sądu.
Zatrzymania mają związek ze śledztwem, które od roku CBA i prokuratura prowadzą w sprawie tzw. karanej niegospodarności. Dotyczy ono przetargów na budowę Łódzkiego Tramwaju Regionalnego (ŁTR). Prokuratura nie chce ujawnić, czy sprawa korupcji dotyczy tej inwestycji. Informuje tylko, że ustaleń w sprawie korupcji dokonano w ostatnim okresie śledztwa. W kwietniu ubiegłego roku CBA zabezpieczyło dokumentację przetargową ŁTR po zawiadomieniu złożonym przez łódzkich radnych Lewicy. Według lokalnych mediów z zawiadomienia wynikało, że dyrektor zarządzający był w czasie prowadzenia procedury przetargowej członkiem rad nadzorczych spółek będących udziałowcami firm, które wygrały przetargi na dwa etapy budowy ŁTR.
ŁTR to największy projekt komunikacyjny w regionie łódzkim, który sfinansowany został w dużej części ze środków unijnych. Wartość inwestycji wyniosła ponad 260 mln zł. Zakończona w czerwcu 2008 roku inwestycja polegała na zmodernizowaniu 16 km trasy tramwajowej w Łodzi. W ramach projektu wymieniono tory i sieć trakcyjną oraz zmodernizowano ponad 30 przystanków.