Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Łódź ponownie wybiera Mercedesa

infobus
26.06.2013 11:43
12 czerwca MPK-Łódź opublikowało informację o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na zakup 50 szt. miejskich autobusów niskopodłogowych, w tym: 20 szt. w wersji przegubowej (klasa MEGA) i 30 szt. w wersji standardowej klasa MAXI). Zdaniem komisji przetargowej najlepszą propozycję złożyła spółka EvoBus Polska. Wczoraj ta decyzja się uprawomocniła, gdyż nikt nie złożył protestu. W tej sytuacji jeszcze w tym roku łódzcy pasażerowie będą mogli cieszyć się z nowych autobusów –tym razem egzemplarzy Mercedes-Benz Conecto LF i Mercedes-Benz Conecto LF G. To bardzo ważne zwycięstwo dla Mercedesa, gdyż łódzki przetarg w tym roku będzie najprawdopodobniej największym –na równie z dwoma zamówieniami MZA Warszawa –kontraktem na dostawy nowych autobusów w Polsce i będzie miał realny wpływ na układ sił w rankingu. Wygrana może smakować tym lepiej, że Mercedes wraca do Łodzi po roku przerwy. W zeszłym roku to Solaris okazał się lepszy i dostarczył do Łodzi aż 45 niskopodłogowych Urbino. Tegoroczny wynik wskazuje na to, że MPK kierują się racjonalną polityką dwóch marek i naprzemiennie kupuje pojazdy od dwóch producentów. Dwa lata temu łódzki przewoźnik zakupił 25 szt. modeli Mercedes-Benz Conecto LF, które musiały się dobrze spisać na łódzkich ulicach, skoro w tym roku mamy kontynuację ich dostaw. Przypomnijmy, że w tym roku o wyborze dostawcy nowych autobusów zadecydowała zarówno cena (waga 80%) oraz parametry techniczno-funkcjonalne (waga 15%). Tutaj spółka EvoBus Polska zyskała więcej punktów niż jej odwieczny konkurent –Solaris Bus &Coach. Z kolei producent z Bolechowa zyskał więcej punktów w ramach parametrów ekologicznych (waga 5%), ale nie udało mu się nadrobić strat z dwóch pierwszych kryteriów. Ostatecznie EvoBus zdobył 95,88 pkt, a Solaris –91,09 pkt.
Mercedes Benz Conecto LF GMercedes Benz Conecto LF
Aktualnie flota MPK-Łódź liczy sobie 383 autobusy, których średni wiek wynosi 8 lat. To jeden z lepszych wyników w Polsce, co m.in. jest efektem nakierowania większości inwestycji właśnie na autobusy, a nie na tramwaje. Tabor składa się głównie z dwóch marek: Mercedes-Benz i Solaris. Są również Volvo, Jelcze oraz najstarsze – nawet 20-letnie – Ikarusy. To właśnie te pojazdy w pierwszej kolejności zastąpią nowe Conecto. Aktualnie przewoźnik eksploatuje aż 127 pojazdów z trójramienną gwiazdą. Po tegorocznych dostawach będzie ich 167 szt. –najwięcej spośród wszystkich przewoźników w Polsce. Wśród nich mamy aż cztery generacje pojazdów tej marki. To modele:
– Mercedes Benz Conecto LF G (10 szt.) z 2010 r.
– Mercedes Benz Conecto LF (15 szt.) z 2010 r.
– Mercedes-Benz O530 Citaro (12 szt.) z 2007 r.
– Mercedes-Benz O530 G Citaro (7 szt.) z 2006 r.
– Mercedes-Benz O345 G Conecto (30 szt.) z 2006 r.
– Mercedes-Benz O530 Citaro (23 szt.) z lat 2000-2001
– Mercedes-Benz O405N2 (1 szt.) z 1997 r.
– Mercedes-Benz O405 GN (29 szt.) z 1995-1996 r.