Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Łódź ponownie stawia na Mercedesa

infobus
24.07.2013 18:56

23 lipca br. łódzki przewoźnik i EvoBus Polska podpisali w umowę na zakup 50 autobusów marki Mercedes-Benz, w tym 20 szt. przegubowych pojazdów Conecto LF G (o pojemności do 145 pasażerów) oraz 30 szt. standardowych Conecto LF (o pojemności do 95 pasażerów). Autobusy będą kosztować 54 mln zł, a łącznie z kosztami kredytu łódzkie MPK czeka wydatek w wysokości 60 mln zł. Conecto są objęte trzyletnią gwarancją. Ponadto dostawca zobowiązał się przeszkolić łódzkich kierowców, a w zajezdni przy ul. Limanowskiego pojawi się punkt autoryzacyjny z odpowiednim wyposażeniem i zapleczem. Dostawa Mercedesów będzie odbywać się w kilku partiach i prawdopodobne już w grudniu br. łodzianie będą podróżować nowymi autobusami. Podpisanie umowy to efekt wygranej przez EvoBus w przetargu, który rozstrzygnięto w czerwcu. Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź podkreślił, że bez żadnych wątpliwości wybrano najlepszą ofertę: – „Zadecydowała czysta statystyka. Oczywiście cieszy nas to, że najlepszy okazał się Mercedes-Benz, bo mieliśmy już kilka dostaw autobusów tej marki i byliśmy zadowoleni ze współpracy.”Odnosząc się do samego zakupu, prezes Papierski zauważył, że mimo trudnych realiów finansowych, spółka jest w stanie, w trosce o komfort pasażerów, nadal utrzymywać wysoki stan taboru autobusowego. –„Atutem tych autobusów jest to, że są praktycznie bezawaryjne, nie ma z nimi większych kłopotów podczas 10-, a nawet 15-letniej eksploatacji.”Zadowolenia nie ukrywał też Janusz Ferdynus, członek zarządu EvoBus Polska: – „Łódź jest jednym z najważniejszych naszych partnerów. Mamy nadzieję, że nie jest to ostatnia nasza oferta, wybrana przez MPK. Życzymy bezawaryjnej jazdy!”Aktualnie MPK-Łódź eksploatuje 121 autobusów Mercedes-Benz, w tym 25 szt. Conecto LF G zakupionych w 2010 r.

1_7602_7603_7604_760

Podczas lipcowej uroczystości o zaletach łódzkich Conecto mówił także Laszlo Rakasz, dyrektor ds. strategii EvoBus Polska. –„Po raz pierwszy zastosowaliśmy w nich bardzo dużą powierzchnię przeznaczoną do przewozu wózka inwalidzkiego oraz wózka dziecięcego. W autobusach przegubowych taka powierzchnia znajduje się zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu. Autobusy będą wyposażone w pełną klimatyzację oraz specjalny system wentylacji, który polega na intensywnej wymianie powietrza. Jeśli chodzi o parametry ekologiczne to łódzkie Conecto będą spełniać rygorystyczne normy spalin EEV. Dodatkowo dzięki sześciostopniowej skrzyni biegów zmniejszy się również spalanie ich paliwa i to o ok. 4 proc. w stosunku do poprzedniej wersji.”Dyrektor Rakasz odniósł się też do wysokich wymogów łódzkiego MPK określonych w zamówienia, w tym m.in. postulat związków zawodowych dotyczący zmian w kabinie kierowcy. Jest ona teraz bardziej zabudowana –wzorem Conecto LF G dla MZA Warszawa i kierowca może dostać się do swojego miejsca pracy zarówno poprzez prawe skrzydło przednich drzwi wejściowych , jak i poprzez wewnętrzne drzwi kabiny. To zdaniem przedstawicieli EvoBus Polska dowód na to, że Mercedes-Benz wsłuchuje się uwagi wszystkich swoich klientów i wdraża je do programu produkcyjnego.

5_7606_2_7607_760

Zakupy MPK są związane z planami bardziej kompleksowej wymiany taboru.Jak zapowiedział prezes Papierski do końca 2014 r. łódzkie MPK chcewycofać z eksploatacji ok. 80-90 sztuk taboru. Będą to przede wszystkim10-letnie pojazdy m.in. marki Volvo. Na uroczystości podpisania umowyobecna była także Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi: – „Tą inwestycją MPKwpisuje się w zakres zmian w naszym mieście –powiedziała prezydentZdanowska, mając na myśli mnogość letnich remontów dróg w Łodzi. – Mamnadzieję, że te dobre, nowoczesne autobusy będą już wkrótce jeździć podobrych łódzkich drogach.”