Łódź nie dla Arrivy. O 275 tysięcy za dużo
18 czerwca MPK-Łódź anulowało przetargowe zadanie na obsługęczterech łódzkich linii 60A, 60B, 60C. Powód? Przekroczenie budżetu.
Przypomnijmy, że całościowo przetarg dotyczył obsługi pięciułódzkich linii: Z41 (zadanie 1) i 60A, 60B, 60C, 60D (zadanie 2). I to drugiezadanie zostało teraz anulowane przez MPK-Łódź
Walka o dwójkę
4 czerwca miało miejsce otwarcie ofert w liniowym kontrakcieMPK-Łódź. O to zamówienie ubiegają się trzy firmy: Arriva, BP Tour i PKSGrodzisk Maz, a MPK-Łódź dysponowało budżetem:
-
dla zadania nr 1: 14 730 768,00 PLN brutto;
-
dla zadania nr 2: 23 529 377,88 PLN brutto.
W pierwszym zadaniu obie oferty zmieściły się w budżecie,czyli:
-
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BP Tour Piotr Brewczak,Bełżyce z ceną brutto dla zadania nr 1: 12 607 920,00 PLN,
-
Arriva Bus Transport Polska, Toruń z ceną dla zadania nr 1:14 511744,00 PLN.
Wszystko wskazuje na to, że w tym zadaniu oferta BP Tourzostanie wybrana przez MPK i tym samym lubelska firma umocni swoją pozycję na łódzkimrynku transportowym. Przypomnijmy, że od15 marca autobusy firmy BP Tour z Lublina obsługują pierwszy, pełen pakietlinii, jakie MPK-Łódź na trzy lata zleciło na zewnątrz. Obok tras 43A i 43B(przejętych przez prywatną spółkę 1 marca) to linie Z 45 i Z 46, które wożąpasażerów do Zgierza i Ozorkowa.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei w drugim zadaniu mieliśmy trzy oferty:
-
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BP Tour Piotr Brewczak,Bełżyce z ceną brutto 26 131 964,04 PLN;
-
Arriva Bus Transport Polska, Toruń z ceną brutto 23 805298,44 PLN.
-
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w GrodziskuMazowieckim z ceną brutto: 24 729 826,34 PLN.
Przypomnijmy, że łódzka spółka zastosowała w tym przetargudwa kryteria oceny ofert: cena (95%) i wyposażenie pojazdów w klimatyzację(5%). W przypadku pierwszej zwymienionych linii, MPK szukało przewoźnika na dwa lata, w przypadku drugiej –na trzy lata. Świadczenie usług ma się rozpocząć nie później niż w terminie 90dni od dnia zawarcia umowy. Jak zastrzega zamawiający – kierujący pojazdami niemogą być pracownikami MPK.
Liniowy zakres
W ramach zadania 1, MPK-Łódź przewiduje średniomiesięczną pracęprzewozową w liczbie 41,3 tys. km +/- 5%. Przewoźnik musi dysponować w dnipowszednie pięcioma autobusami przegubowymi, a w soboty i niedziele – czteremaprzegubowcami.
Z kolei w ramach zadania 2 – praca przewozowa w ciągumiesiąca miała wynieść 56,3 tys. km +/- 5%. W tym przypadku wykonawca miał dysponować w dni powszednie siedmioma autobusami jednoczłonowymi i dwomaautobusami przegubowymi, w soboty będą to dwa autobusy mini, trzy autobusyjednoczłonowe i jeden autobus przegubowy, a w niedzielę – trzy autobusy mini idwa autobusy jednoczłonowe.
„