LNG od PGNiG dalej będzie napędzało warszawskie Solbusy
PGNiGObrót Detaliczny po raz drugi wygrało przetarg na dostawyskroplonego gazu ziemnego (LNG) dla floty Miejskich ZakładówAutobusowych w Warszawie. Przez kolejne dwa lata ekologiczne paliwoLNG będzie zasilało stację tankowania autobusów w zajezdni przyulicy Ostrobramskiej.
„Szerokiewykorzystanie ekologicznych paliw gazowych w transporcie publicznymto jedna z najlepszych metod szybkiej poprawy jakości powietrza wpolskich miastach. Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwokonsekwentnie stawia na rozwój gazomobilności, gwarantującprzewoźnikom szeroki i pewny dostęp dogazuziemnego w postaci sprężonej CNG i skroplonej LNG. Kolejny wygranyprzetarg na dostawy LNG do warszawskich autobusów pokazuje, że tenkierunek jest słuszny, a nasza oferta konkurencyjna” –powiedział Jerzy Kwieciński,Prezes Zarządu PGNiG SA.
AktualniePGNiG Obrót Detaliczny dostarcza paliwo LNG do Zajezdni Ostrobramskana mocy rocznej umowy, która wygasa w kwietniu 2020 roku. Nowa umowao wartości około 6 mln zł będzie obowiązywała przez kolejne 24miesiące. W jej ramach PGNiG ma dostarczyć 2 200 ton paliwa LNG.
„Kontynuacjanaszej dotychczasowej współpracy to dla Spółki bardzo dobrawiadomość. Włożyliśmy dużo wysiłku, aby złożyćnajkorzystniejszą ofertę. Współpraca z PGNiG to pewne ibezpieczne dostawy paliwa gazowego po bardzo korzystnej cenie.Zakładamy, że Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie będąjeszcze bardziej dynamicznie rozwijać flotę niskoemisyjnychpojazdów gazowych” –podkreślił Henryk Mucha, PrezesZarządu PGNiG Obrót Detaliczny.
MZAw Warszawie ogłosiło niedawno, że do 2022 roku planuje zakupkolejnych 160 autobusów na gaz, w tym 90 pojazdów napędzanych LNG.Dołączą one do floty blisko 200 autobusów gazowych, które jużjeżdżą po ulicach stolicy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Przewoźnicydoceniają nie tylko aspekty ekologiczne gazu, lecz takżeoszczędności, wynikające między innymi z ubiegłorocznegoprzyjęcia zerowej akcyzy na paliwa CNG i LNG do celówtransportowych. Cieszy nas fakt, że rynek gazomobilności w Polscerozwija się bardzo dynamicznie, szczególnie na przestrzeni dwóchostatnich lat. W samej tylko Warszawie, w tym okresie, liczbaautobusów gazowych wzrosła z 35 do 200, a zakup kolejnych pojazdówjest planowany w niedalekiej przyszłości” –dodałMarcin Szczudło, WiceprezesZarządu PGNiG Obrót Detaliczny.
Paliwogazowe stanowi najlepszą, ekologiczną alternatywę dla dominującegow polskim transporcie publicznym oleju napędowego, ponieważ oznaczam.in. nawet dziesięciokrotnie mniejszą emisję cząstek stałych doatmosfery niż w przypadku zasilania ON. Ponadto pojazdy zasilanegazem ziemnym poruszają się zdecydowanie ciszej, co jestszczególnie istotne w przypadku centrów miast.
„