Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Lion's City E i MAN-Mercus eTGE City. W Gdyni [FILM]

infobus
02.11.2020 09:00

30 października dwa elektryczne autobusy marki MAN zaprezentowałysię na ulicach Gdyni.

Modelowi Lion`s City E szczególnie mocno przyjrzała się spółka PKAGdynia, która właśnie uruchomiła przetarg na 24 elektrobusy.O tym zamówieniu pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Pokaz + prezentacja

Tournée elektrycznych lwów po Polsce trwa od połowy października– o czym informowaliśmy TUTAJ.

W każdym odwiedzonym mieście można zarówno przejechać sięinnowacyjnymi pojazdami, jak i posłuchać elektromobilnej prezentacji przygotowanejprzez spółkę MAN Truck & Bus Polska.Pierwsze e-spotkania odbyły się już m.in. w miejscowościach: Daszyna, Rzeszów, Dębica,Kraśnik i Jelenie Góra. Nie do końca wiadomo, jakie kolejne miejsca odwiedzielektryczny zespół, także trzeba na bieżąco śledzić profil MAN Polska.

Szczególnie ważnym przystankiem na mapie elektrycznegoprzejazdy – z uwagi na prowadzony przetarg– była Gdynia.

-„Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej przygotowuje siędo ogłoszenia przetargu na 24 elektryczne autobusy, w związku z tym Gdyniawzbudza zainteresowanie producentów autobusów elektrycznych. Między innymi ztego powodu firma MAN zdecydowała się przyjechać dzisiaj do Gdyni – mówiłHubert Kołodziejski, dyrektor ZKM Gdynia.

A Lech Żurek, prezes Przedsiębiorstwa KomunikacjiAutobusowej w Gdyni dodał: -„Szukamy inspiracji na przyszłość. Oglądamy,podglądamy, tzw. benchmarking zawsze wszystkim pomaga. Trzeba pamiętać też otym, że autobusy muszą sprawdzić się w normalnym funkcjonowaniu, to jest dlanas najważniejsze. Co prawda ten autobus jest z nami tylko przez jeden dzień,ale jest to jakaś inspiracja, na pewno jeszcze będziemy go testowali.”

Elektryczne demo

MAN Lion's City E w wersji demonstracyjnej ma długość 12,185m, szerokość 2,55 m i wysokość 3,32 m. Ebus posiada litowo-jonowym akumulator opojemności 480 kWh, co w zależności od warunków pozwala przejechać od 200 do270 kilometrów (dane producenta). Centralny silnik elektryczny ma moc 160 kW i moment obrotowy 2100 Nm.

Elektryczny MAN w 12-metrowej wersji jest w stanie pomieścić84 pasażerów.

Aktualnie naładować lwa może tylko przez „plug-in”, omaksymalnej mocy 150 kW. Tym samym czas pełnego ładowania złączem plug-in tookoło 3 godzin.

-„Duża bateria umożliwia przejazd autobusu dziennie do 270kilometrów, przez okres 6 lat. Zmieniliśmy stanowisko pracy kierowcy, którejest bardziej ergonomiczne, przestrzeń pasażerska jest wysoka, jasna, umożliwiaodpowiednią widoczność – mówi Małgorzata Durda, dyrektor ds. sprzedażyautobusów w MAN Truck & Bus Polska. – Produkcja seryjna rozpoczęła się wpaździerniku tego roku, przedseryjne autobusy już zostały dostarczone doklientów głównie na terenie Niemiec, a mamy zamówienia kilkudziesięciukolejnych autobusów dla operatorów z krajów skandynawskich i z Niemiec –dodaje.

MINI elektryk

Głównemu bohaterowi tournee MAN-a – standardowej wersji Lion's City E – towarzyszyły także dwa inne elektryczne pojazdy – mikrobus MAN eTGE oraz miejski autobus elektrycznyklasy MINI – MAN eTGE z zabudową Mercus z Nadarzyna. To ciekawa propozycja dla mniejszych miast. Jego parametry techniczne to:

  • pojemność pasażerska – 22 osoby, w tym 9 na miejscachsiedzących;

  • masa własna pojazdu – 3229 kg;

  • dopuszczalna masa całkowita – 4800 kg;

  • silnik – elektrycznym o mocy 100 kW (136 KM) i maksymalnymmomencie obrotowym 290 Nm;

  • prędkości maksymalna – do 90 km/h

  • bateria – litowo-jonowyakumulator o pojemności 36 kWh

  • ładowanie – do 40 kW /doładowanie 80% pojemności baterii zajmuje ok. 45 minut;

  • zasięg – do 173 km;

  • gwarancja na baterie – 8 lat / przebieg do 160 000 km.

Zobaczcie gdyński pokaz na filmie: