Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Liniowy rekord w przetargu na ZKA do Zakopanego. Polregio ma 29 ofert

infobus
10.08.2022 13:00

W przetargu na Zastępczą Komunikację Autobusową do Zakopanego i innych miejscowości w Małopolsce Polregio otrzymało rekordową liczbę aż 29 ofert.

To pokazuje, że tego typu zamówienia tylko przez moment przestały cieszyć się zainteresowaniem ze stron autobusowych firm. Chyba, że kontrakt do Zakopanego jest wyjątkiem i stanowi "lukratywny kąsek" na transportowym rynku w Polsce.

cztery zadania

Zanim przejdziemy do oferentów, to przypomnijmy, że kolejowy przewoźnik szukał firm do przewozu pasażerów autobusami w miejsce pociągów w czterech zadaniach (na trasach):

  1. Sucha Beskidzka – Chabówka – Nowy Targ – Zakopane – Sucha Beskidzka – w terminie od 4 września do 5 listopada 2022 roku oraz Leńcze -Zakopane - Leńcze w terminie od 5 września do 16 września 2022 roku, a także Sucha Beskidzka – Lachowice – Sucha Beskidzka w terminie od 18 września roku do 4 listopada 2022 roku,
  2. Trzebinia – Chrzanów – Libiąż – Oświęcim – Trzebinia w terminie od 4 września do 5 listopada 2022 roku oraz Podłęże – Kraków Główny – w terminie od 4 września do 5 listopada 2022 roku,
  3. Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Wadowice - Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona w dniu 4 września oraz Leńcze – Wadowice – Leńcze w terminie od 5 do 16 września 2022 roku,
  4. Tarnów – Nowy Sącz – Piwniczna – Muszyna – Krynica Zdrój - Tarnów – w terminie od 1 października do 5 listopada 2022 roku.

Duże zainteresowanie

W dniu 3 sierpnia Polregio otrzymało oferty od przewoźników autobusowych w 4 zadaniach.

Zadaniem nr 1 zainteresowani są:

  • Usługi Transportowe Przewóz Osób i Ładunków Sławomir Bujak – cena 4 827 461,76 PLN,
  • P.W. Impex Trans Mariusz Besztak – cena 5 485 752,00 PLN,
  • Jacek Legendziewicz Jordan Group – cena 4 384 213,00 PLN,
  • P.P.H.U. “MARK-TRAWEL” Marek Wielgus – cena 4 915 233,79 PLN,
  • PKS Tarnobrzeg sp. z o.o. – cena 5 376 036,96 PLN,
  • Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków – cena 3 818 083,39 PLN,
  • F.U.H. „ADAM-TOURS” Angela Kuś – cena 6 144 042,24 PLN,
  • TRANSPORT AND INFRASTRUCTURE MANAGEMENT sp. z o.o. – cena 5 485 752,00 PLN.

Polregio ma przygotowane 3 939 000,00 PLN brutto na sfinansowanie tego zadania.

W zadaniu nr 2 oferty złożyli:

  • P.W. Impex Trans Mariusz Besztak – cena 345 529,80 PLN,
  • Jacek Legendziewicz Jordan Group – cena 394 693,75 PLN,
  • P.P.H.U. “MARK-TRAWEL” Marek Wielgus – cena 334 670,29 PLN,
  • PKS Tarnobrzeg sp. z o.o. – cena 360 338,22 PLN,
  • Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków – cena 426 482,50 PLN,
  • F.U.H. „ADAM-TOURS” Angela Kuś – cena 385 018,92 PLN,
  • TRANSPORT AND INFRASTRUCTURE MANAGEMENT sp. z o.o. – cena 345 529,80 PLN.

Kwota przeznaczona przez zamawiającego na realizację zadania nr 2 to 184 000,00 PLN brutto.

Z kolei do zadania nr 3 zgłosiły się następujące firmy:

  • P.W. Impex Trans Mariusz Besztak – cena 293 025,60 PLN,
  • Jacek Legendziewicz Jordan Group – cena 334 718,96 PLN,
  • Markpol Transport Krajowy Zagraniczny Marek Rzeźnik – cena 302 318,70 PLN,
  • Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków – cena 220 187,81 PLN,
  • F.U.H. „ADAM-TOURS” Angela Kuś – cena 326 514,24 PLN,
  • TRANSPORT AND INFRASTRUCTURE MANAGEMENT sp. z o.o. – cena 293 025,60 PLN.

Na zadanie nr 3 Polregio ma przygotowane 207 000,00 PLN brutto.

I na koniec – w zadaniu nr 4 swoje propozycje przedstawili:

  • Usługi Transportowe Przewóz Osób i Ładunków Sławomir Bujak – cena 5 535 628,56 PLN,
  • P.W. Impex Trans Mariusz Besztak – cena 6 290 487,00 PLN,
  • Jacek Legendziewicz Jordan Group – cena  5 027 357,21 PLN,
  • P.P.H.U. “MARK-TRAWEL” Marek Wielgus – cena 5 636 276,35 PLN,
  • Markpol Transport Krajowy Zagraniczny Marek Rzeźnik – cena 6 755 983,04 PLN,
  • Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków – cena 4 755 608,17 PLN,
  • F.U.H. „ADAM-TOURS” Angela Kuś – cena 7 045 345,44 PLN,
  • TRANSPORT AND INFRASTRUCTURE MANAGEMENT sp. z o.o. – cena 6 290 487,00 PLN.

ZKA z Tarnowa zdaniem Polregio powinno kosztować nie więcej niż 6 036 000,00 PLN.

Wymogi taborowe

Wykonawcy, którzy złożyli oferty powinni dysponować w zakresie zadania nr 1 – 13 autobusami, w zakresie zadania nr 2 i 3 – 6 autobusami, zaś w zadaniu nr 4 – 14 autobusami. Wszystkie pojazdy powinny mieć pojemność minimum 49 miejsc siedzących i być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2009 roku. Pojazdy muszą być w pełni sprawne technicznie, posiadać aktualną i ważną polisę ubezpieczeniowa OC i NW od ryzyk wynikających z prowadzenia działalności w tym posiadać sprawną klimatyzację i ogrzewanie. Dodatkowo wskazane jest, aby pojazdy były wyposażone w GPS.

Wykonawca musi też zadbać, aby kierowcy posiadali telefony komórkowe do kontaktu z dyspozytorem zamawiającego. Małopolskie Polregio przyzwyczaiło nas do ponadstandardowych wymagań względem kierowców autobusów. Będą mieli obowiązek być ubrani w odpowiedni strój, tj. koszulę z krawatem, spodnie garniturowe oraz buty w ciemnym kolorze. Nadto, mają się posługiwać płynnie językiem polskim oraz odznaczać się wysoką kulturą osobistą i profesjonalizmem w zakresie wykonywanych obowiązków. Prowadzących pojazd ma obowiązywać bezwzględny zakaz palenia papierosów, żucia gumy i prywatnych rozmów telefonicznych w pojeździe w obecności pasażerów.