Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Liniowy przetarg Nowogardu. Na jeden autobus

infobus
14.04.2021 09:00

Zachodniopomorska gmina Nowogard szuka operatora dla swojego skromnego systemu komunikacji miejskiej.

Kilka dni temu miasto ogłosiło stosowny przetarg. Czasu na przygotowanie ofert zostało niewiele.

Czas na szczegóły

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług przewozowych transportu zbiorowego dla potrzeb komunikacji miejskiej w mieście Nowogard. Nowy kontrakt będzie obowiązywał przez 12 miesięcy od chwili jego podpisania. Zadaniem wybranego operatora będzie obsługa jednej linii komunikacyjnej.

Trasa komunikacji miejskiej: ul. Bema, ul. Armii Krajowej 17, ul. Kościuszki 35, ul. Romualda Traugutta, Wojska Polskiego 4, ul. Kościelna, Dworzec PKS, ul. 3 Maja, ul. 3 Maja (REM), ul. Dworcowa, ul. Bankowa, ul. 15 Lutego, ul. Żeromskiego, Ks. J. Poniatowskiego, ul. Boh. Warszawy, ul. Radosława. Trasa
komunikacji miejskiej przebiega zgodnie z dołączonymi do SIWZ rozkładami jazdy.

Komunikacja miejska od poniedziałku do piątku kursuje w godzinach 05:30 – 18:19; w soboty 05:30 do 15:44. Ponadto w dniach 1 listopada , 24 grudnia komunikacja miejska kursuje tak jak w soboty.

Łączna długość kursów dziennych wynosi:

  • w dni robocze - 211 km,
  • w soboty, 1 listopada i 24 grudnia – 156 km

Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian w zakresie ustalonego rozkładu jazdy oraz tras linii komunikacji miejskiej.

Formuła netto i jeden autobus

Nowogardzki kontrakt będzie miał formułę netto. Oznacza to, że za wykonaną pracę eksploatacyjną operator zatrzyma przychody uzyskane ze sprzedaży biletów, a miasto dopłaci mu kwotę ryczałtową zaoferowaną w ofercie przetargowej pomniejszoną o przychody uzyskane z biletów. Przychody ze sprzedaży biletów oraz zaoferowana przez wykonawcę w ofercie przetargowej kwota ryczałtowa muszą uwzględnić wszystkie koszty ponoszone na realizację zadania (przedmiotu zamówienia), w tym koszty dojazdu z bazy do przystanku początkowego i koszty zjazdu z przystanku końcowego do bazy.

Operator musi zatrudniać wszystkich kierowców na podstawie umów o pracę oraz dysponować przynajmniej jednym autobusem. Musi on zabierać na pokład min. 72 pasażerów, w tym nie mniej niż 27 na miejscach siedzących. Ma także posiadać stanowisko do stabilnego I bezpiecznego posadowienia wózka inwalidzkiego lub dziecięcego.

169263508 5318818064857671 1078109295108006087 N
169263508 5318818064857671 1078109295108006087 N 1

Autobusowe formalności

Firmy chętne do złożenia oferty powinny spełniać dwa podstawowe warunki. Po pierwsze należy posiadać ubezpieczenie OC od prowadzonej działalności na min. 150 000 zł. Z kolei warunek doświadczenia miasto uznaje za spełniony jeśli oferent wykaże, że w ciągu ostatnich trzech lat wykonał przynajmniej jedną usługę w ramach komunikacji miejskiej. Do tego należy dysponować przynajmniej jednym autobusem, który spełnia minimalne parametry określone w SWZ oraz co najmniej dwoma kierowcami z kategorią D, którzy posiadają trzyletni staż pracy. Ponadto, oferent jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 9 000 zł.

Termin składania ofert mija już niedługo, bo 15 kwietnia.

Miasto postawiło na pięć kryteriów oceny otrzymanych propozycji. Cena ma 60% wagi. 20% można wywalczyć za podstawienie jak najmłodszego autobusu. 10% to z kolei fakt, że pojazd będzie niskopodłogowy. Po 5% można wywalczyć za wyposażenie autobusu w klimatyzację oraz wyświetlacze.