Liniowy pojedynek w Obornikach. Od 4,1 zł za wzkm
12 listopada Oborniki otworzyły oferty na gminne przewozy pasażerskie przez okres 92 miesięcy.
Ich lista to przegląd najbardziej mobilnych, polskich prywatnych przewoźników, którzy w tych trudnych czasach szukają w całym kraju szansy na dodatkowe kontrakty. Mamy też pierwsze sojusze, jak PKS Polonus i Stalko, które przed pandemią raczej nie wchodziły w grę.
Dodajmy, że jest to już drugie podejście Obornik do liniowego przetargu. O przewoźnikach i 8 ofertach w pierwszym podejściu pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ
Drugie podejście
We wrześniu wielkopolska gmina musiała unieważnić pierwsze, liniowe postępowanie, bowiem podczas otwarcia ofert jedna z nich … nie chciała się otworzyć. Zamawiającemu udało się otworzyć ofertę dopiero po jawnym otwarciu pozostałych ofert. W związku z tym, że otwarcie ostatniej oferty nie było jawne, w tym nie podano m.in. ceny tej oferty, a gmina była zmuszona do unieważnienia przetargu. I mamy powtórkę i jeszcze bardziej transparentne rozpisanie cen.
Na początek przypomnijmy zakres pracy. Obsługa obornicki linii przez 9 miesiące to 5 286 075 wozokilometrów. Jednak zamówienie obejmuje również prawo opcji, w ramach którego gmina zastrzegła sobie możliwość rozszerzenia zakresu przedmiotu umowy. W związku z powyższym maksymalna wielkość pracy przewozowej, w okresie obowiązywania umowy wynosić będzie 6 078 986 wozokilometrów (z uwzględnieniem prawa opcji).
Oborniki wymagają, aby przewoźnik dysponował czterema autobusami o długości od 7,4 do 9 m oraz sześcioma autobusami o długości od 8 do 10,9 m. Pojazdy mają być nie starsze niż z 2011 roku, zaś ich średni wiek nie może przekraczać 8 lat. Mają one posiadać co najmniej dwie pary drzwi. Muszą spełniać normę czystości spalin minimum Euro 5.
Autobusy będą wyposażone w trzy tablice elektroniczne zewnętrzne typu LED lub mozaikowe. Wewnątrz pojawi się ekran LCD minimum 21 calowy, wyświetlający linię, kierunek jazdy, nazwę najbliższego przystanku, przebieg trasy, godzinę, datę, i inne informacje operatora i organizatora. Zamawiający zadbał również o zdrowie pasażerów. Wymaga bowiem od przewoźnika, aby ten zamontował przy drzwiach w autobusach bezdotykowy dozownik rozpylający umożliwiający dezynfekcję dłoni pasażerów. Jego wydajność ma wynieść minimum 1000 operacji/zbiornik.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dziewięć ofert
12 listopada swoje oferty złożyło aż 9 firm / konsorcjów. Aż siedem z nich zmieściło się w budżecie, czyli kwocie 36.390.00 PLN brutto.
Oto zestawienie obornickich oferentów:
Lp | Firma | Suma/netto | Suma/brutto | Wzkm/netto |
1 | MARCO POLO-BUS WRATISLAVA 1992 | 36 291 546,42 | 39 194 870,13 | 5,97 |
2 | BP TOUR | 32 765 734,54 | 35 386 993, 31 | 5,39 |
3 | Arriva | 39 391 829,28 | 42 543 175,62 | 6,48 |
4 | Przemysław Czarnecki Rogoźno / ZUKiT Henryk Siwiński Rogoźno | 24 923 842,60 | 26 917 750,01 | 4,1 |
5 | Kłosok / Jutrans | 31 002 828,60 | 33 483 054,89 | 5,1 |
6 | PKS Południe / Małgorzata Kurkowska | 26 747 588,40 | 28 887 341,47 | 4,4 |
7 | PKS Tarnobrzeg / Bujak Trzesówka / Markpol Mielec | 28 692 813,92 | 30 988 239,03 | 4,72 |
8 | PKS Grodzisk Mazowiecki | 25 288 581,76 | 27 311 668,30 | 4,16 |
9 | PKS Polonus Warszawa / Stalko Zielonka | 26 625 958,68 | 28 756 035,38 | 4,38 |
Kto wygra?