Liniowy debiut SOR EBN9,5 w Polsce! W Nysie
1 grudnia na nyską w trasę wyjechały charakterystyczne zielone autobusy elektryczne SOR EBN9,5.
To historyczna chwila dla Nysy. Tego typu autobusów jeszcze nie ma nikt w Polsce, a zelektryfikowanych w pełni linii także nie jest za dużo.
E JAK Elektryczność
Od wtorku (1 grudnia) mieszkańcy Nysy mogą poruszać się po mieście autobusami elektrycznymi marki SOR, które są obsługiwane na postawie 6-letniego kontraktu przez MZK Nysa. Przejazd linią E jest bezpłatny. Dla wszystkich.
Elektrobusy wykonują 19 kursów dziennie, obsługując trasę między centrum handlowym przy ul. Piłsudskiego, nyskim rynkiem a dworcem kolejowo-autobusowym. Po drodze pojazdy zatrzymują się na pięciu przystankach
Szerzej o tym projekcie pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ
-„Nowe autobusy to też nowy komfort jazdy dla pasażera i wygoda dotycząca informacji pasażerskiej. Mamy tu zapowiedzi głosowe przystanków. Pojazdy ma niską podłogę i są wygodne dla osób niepełnosprawnych. Dodatkowo są wyposażone w gniazdka USB - mówi Piotr Janczar, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji w Nysie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Trochę techniki
Podstawowe dane techniczne niskowejściowego elektrobusu SOR EBN9,5 klasy MIDI są następujące:
- Długość 9 790 mm
- Rozstaw osi 5740 mm
- Szerokość 2525 mm
- Wysokość 2920 mm
- Układ drzwi 1-2-0
- Szerokość drzwi przednich 800 mm / szerokość drzwi środkowych 1200 mm
- Wysokość podłogi - przód / tył 360/800 mm
- Siedzenia Urban Shell
- Waga własna 9050 - 9650 kg
- DMC 16500 kg
- Promień skrętu 11 m
- Silnik asynchroniczny sześciobiegunowy, chłodzony wodą o mocy 120 kW / moment obrotowy 968 Nm
- Osprzęt elektryczny Cegelec , a.s
- Baterie litowo-jonowa o pojemności 172 kWh od firmy Winston
- Oś przednia SOR BN 004
- Oś tylna DANA G 150
- Koła 285/70 R 19,5