Liniowe przetargi KZK GOP w III kwartale 2018
Kolejny kwartał 2018 roku już za nami, także standardowo zapraszamy na podsumowanie przetargów KZK GOP na autobusowe linie. A było ich tym razem całkiem sporo, w tym pierwsze zamówienie GZM na lotniskowe trasy.
Poniżej przedstawiamy chronologiczne zestawienie przetargów z III kwartału, czyli z lipca, sierpnia i września 2018 roku. Zaczynamy!
– 3 lipca
ogłoszono przetarg na linię okrężną nr 230, relacji: Ruda Śląska Halemba Pętla ↔ Ruda Śląska Godula Plac Niepodległości. Do tego zadania KZK GOP wymagał 4 szt. taboru BN do 12,5m, wyprodukowanego w 2011 roku i spełniającego normy emisji spalin co najmniej EURO 5. Wyposażonego w 91 miejsc, w tym 21 siedzących, a 9 dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Przewidywany czas trwania umowy to 12 miesiące począwszy od 1. września 2018. Przez ten czas pojazdy pokonają 180,5 tys. wzkm. Do postępowania stanęło dwóch oferentów, konsorcjum firm: Rudpol – OPA Sp. z o.o. Ruda Śląska, OPA Ekspert Sp. z o.o. Świętochłowice i Transgór S.A. Mysłowice, proponując swoje usługi 810.950,40 zł brutto / 750.880 zł netto – co dało stawkę na poziomie 4,49 zł brutto / 4,16 zł netto za wzkm. Drożsżą ofertę przedstawiła spółka Zajazd z Rudy Śląskiej wyceniając wzkm na 964.953 zł brutto / 893.475 zł netto, dało to stawkę na poziomie 5,35 zł brutto / 4,95 zł netto za wzkm. Zamawiający przeznaczył na to zadanie 877.230 zł brutto / 812.250 zł netto, co dało stawkę 4,86 zł brutto / 4,50 zł netto. Standardowo KZK GOP wybrał najtańszą ofertę złożoną w tym przetargu.
– 12. lipca
ogłoszono postępowanie na linię okrężną nr 924 relacji: Sośnicowice pętla ↔ Gliwice Osiedle Waryńskiego pętla. Do wykonywania usługi wymagano 1 szt. taboru typu M do 8m, wyprodukowanej w 2015 roku i wyposażonej w silnik spełniający normy emisji spalin EURO 6, która byłaby w stanie pomieścić co najmniej 40 osób, w tym 11 na miejscach siedzących. Okres trwania umowy miałby rozpocząć się 1. września 2018 r. i miałby trwać przez 12 miesięcy. Przez ten czas pojazd pokonałby ok. 180 tys. wzkm z opcją zwiększenia o 6,4 tys wzkm. KZK GOP przeznaczyło na zamówienie 680.400 tys zł brutto / 630 tys. zł netto – co dawałoby stawkę na poziomie 3,77 zł brutto / 3,5 zł netto za wzkm. Do przetargu stanął tylko jeden oferent, firma Waldekbusy Sp. j. Z Sosnowca, wyceniając swoje usługi na 890.532 zł brutto / 824,4 tys zł netto, co dało stawkę 4,95 zł brutto / 4,58 zł netto za wzkm. Niestety organizator nie zwiększył budżetu w tym zadaniu, dlatego postępowanie zostało unieważnione.
– 28. lipca
KZK GOP ogłosił długo wyczekiwany przetarg na linie lotniskowe, podzielony na trzy części:
– w pierwszej części linia nr AP1 relacji: Gliwice Plac Piastów ↔ Zabrze Multikino ↔ Bytom Karb ↔ Piekary Śląskie Szarlej Kaufland ↔ Pyrzowice Port Lotniczy, do wykonywania usługi w tym zadaniu organizator wymagał 5 szt. taboru typu BN do 12,5m wyposażonych w silniki spełniające normę emisji spalin EURO 5, będące w stanie pomieścić 80 pasażerów, w tym 30 na miejscach siedzących i 10 dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Oprócz tego klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, monitoring, 5 szt. ładowarek USB i pakiet udogodnień dla niepełnosprawnych pasażerów i instalację ŚKUP. W tej części pojazdy wykonają ok. 2,5 mln wzkm, w opcji pozostanie ok. 41 tys wzkm czasowego zwiększenia. Tutaj zamawiający przeznaczył 16,2 mln PLN brutto / 15 mln PLN netto, co dało stawkę na poziomie 6,48 zł brutto / 6,00 zł netto. Najdroższa oferta została przedstawiona przez PKMM Sp. z o.o. Świerklaniec, które za wykonanie usług zażyczyło sobie 16,038 mln PLN brutto / 14,85 mln PLN netto, co daje stawkę na poziomie 6,42 zł brutto / 5,94 zł netto. Druga z kolei oferta konsorcjum firm: Meteor Sp. z o.o. Świętochłowice, IREX-1 Sp. z o.o. Świętochłowice, NOWAK Transport Radzionków i Transgór S.A. Mysłowice, które zaproponowało 14,769 mln PLN brutto / 13,675 mln PLN netto, co dało stawkę na poziomie 5,91 zł brutto / 5,47 zł netto za wzkm. Najtańszą propozycję przedstawiło konsorcjum firm P.P.U.H. Kłosok Żory, U.T. Pawelec Pacanów, A21 Sp. z o.o. Żory, PKS Południe Sp. z o.o. Świerklaniec, które za wykonanie usług proponuje 11,826 mln PLN brutto / 10,95 mln PLN netto, co dało stawkę za wzkm na poziomie 4,73 zł brutto / 4,38 zł netto. Umowa została podpisana z konsorcjum P.P.U.H. Kłosok Żory, U.T. Pawelec Pacanów, A21 Sp. z o.o. Żory i PKS Południe Sp. z o.o. Świerklaniec, które przedstawiło najtańszą propozycję.
– w drugiej części linia nr AP2 relacji: Katowice Dworzec ↔ Katowice Sokolska ↔ Katowice Strefa Kultury ↔ Sosnowiec Dworzec PKP ↔ Będzin Stadion ↔ Pyrzowice Port Lotniczy, do wykonywania usługi w tym zadaniu organizator wymagał 5 szt. taboru typu BN do 12,5m wyposażonych w silniki spełniające normę emisji spalin EURO 5, będące w stanie pomieścić 80 pasażerów, w tym 30 na miejscach siedzących i 10 dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Oprócz tego klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, monitoring, 5 szt. ładowarek USB i pakiet udogodnień dla niepełnosprawnych pasażerów i instalację ŚKUP. W tej części pojazdy wykonają ok. 1,85 mln wzkm, w opcji pozostanie ok. 44 tys wzkm czasowego zwiększenia. W tej części zamawiający przeznaczył 11,988 mln PLN brutto / 11,1 mln PLN netto, co dało stawkę na poziomie 6,48 zł brutto / 6,00 zł netto. Najdroższa oferta została przedstawiona przez PKM Sp. z o.o. Sosnowiec, które za wykonanie usługi zaproponowało 12,96702 mln PLN brutto / 12,0065 mln PLN netto, co dało stawkę 7,01 zł brutto / 6,49 zł netto za wzkm. Drugą ofertę złożył PKM Sp. z o.o. Katowice proponujac 11,988 mln PLN brutto / 11,1 mln PLN netto, co dało stawkę na poziomie 6,48 zł brutto / 6,00 zł netto za wzkm. Trzecia z kolei propozycja wpłynęła od konsorcjum firm Meteor Sp. z o.o. Świętochłowice, IREX-1 Sp. z o.o. Świętochłowice, NOWAK Transport Radzionków i Transgór S.A. Mysłowice, które zaproponowało 10,32966 mln PLN brutto / 9,5645 mln PLN netto, co dało stawkę 5,58 zł brutto / 5,17 zł netto za wzkm. Najtańszą jednak propozycję złożyło konsorcjum firm P.P.U.H. Kłosok Żory, U.T. Pawelec Pacanów, A21 Sp. z o.o. Żory, PKS Południe Sp. z o.o. Świerklaniec, które za wykonanie usług proponuje 8,75124 mln PLN brutto / 8,103 mln PLN netto, co dało stawkę na poziomie 4,73 zł brutto / 4,38 zł netto za wzkm. Umowa została podpisana z konsorcjum P.P.U.H. Kłosok Żory, U.T. Pawelec Pacanów, A21 Sp. z o.o. Żory i PKS Południe Sp. z o.o. Świerklaniec, które przedstawiło najtańszą propozycję.
– w trzeciej części linia nr AP3 relacji: Katowice Dworzec ↔ Pyrzowice Port Lotniczy i AP4 relacji: Tychy Dworzec PKP ↔ Katowice Giszowiec Osiedle ↔ Katowice Dworzec, do wykonywania usługi w tym zadaniu organizator wymagał 5 szt. taboru typu BN do 12,5m wyposażonych w silniki spełniające normę emisji spalin EURO 5, będące w stanie pomieścić 80 pasażerów, w tym 30 na miejscach siedzących i 10 dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Oprócz tego klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, monitoring, 5 szt. ładowarek USB i pakiet udogodnień dla niepełnosprawnych pasażerów i instalację ŚKUP. W tej części pojazdy wykonają na dwóch liniach ok. 2,3 mln wzkm, a w opcji pozostanie ok. 41 tys wzkm. Zamawiający w tej części przeznaczył 14,904 mln PLN brutto / 13,8 mln PLN netto, co dało stawkę na poziomie 6,48 zł brutto / 6,00 zł netto. Najdroższą propozycję przedstawił katowicki PKM, który za wykonanie usługi proponuje dokładnie tyle ile organizator przeznaczył w tym zadaniu 14,904 mln PLN brutto / 13,8 mln PLN netto, co dało stawkę na poziomie 6,48 zł brutto / 6,00 zł netto za wzkm. Drugą ofertę zaprezentowało konsorcjum firm Meteor Sp. z o.o. Świętochłowice, IREX-1 Sp. z o.o. Świętochłowice, NOWAK Transport Radzionków i Transgór S.A. Mysłowice, które oczekiwało za to zadanie 13,58748 mln PLN brutto / 12,581 mln PLN netto, dało to stawkę za wzkm 5,91 zł brutto / 5,47 zł netto. Najtańszą propozycję przedstawiło konsorcjum firm P.P.U.H. Kłosok Żory, U.T. Pawelec Pacanów, A21 Sp. z o.o. Żory, PKS Południe Sp. z o.o. Świerklaniec, które za wykonanie usług proponuje 11,25252 mln PLN brutto /10,419 mln PLN netto, co dało stawkę 4,89 zł brutto / 4,53 zł netto za wzkm. W tej części również podpisano umowę z najtańszym oferentem, czyli konsorcjum P.P.U.H. Kłosok Żory, U.T. Pawelec Pacanów, A21 Sp. z o.o. Żory i PKS Południe Sp. z o.o. Świerklaniec. Oferent zadeklarował we wszystkich trzech zadaniach obsługę linii nowymi autobusami wyprodukowanymi w 2018 roku, spełniających normę emisji spalin EURO 6c. Zatem przez najbliższe 38 miesięcy, począwszy od 1. listopada br., na lotniskowych liniach ujrzymy autobusu tego konsorcjum. PKM Katowice będący operatorem lotniskowego połączenia, zapowiada że nie zamierza zrezygnować z połączenia do MPL Pyrzowice, zatem będzie ciekawie.
2. sierpnia
ogłoszono ponowne postępowanie na linię okrężną nr 924 relacji: Sośnicowice pętla ↔ Gliwice Osiedle Waryńskiego pętla. Do wykonywania usługi wymagano 1 szt. taboru typu M do 8m, wyprodukowanej w 2010 roku i wyposażonej w silnik spełniające normy emisji spalin EURO 5, która byłaby w stanie pomieścić co najmniej 40 osób, w tym 11 na miejscach siedzących. Okres trwania umowy miałby rozpocząć się 1. września 2018 r. i miałby trwać przez 24 miesiące. Przez ten czas pojazd pokonałby ok. 180 tys. wzkm z opcją zwiększenia o 6,4 tys wzkm. KZK GOP przeznaczyło na zamówienie 699.840 zł brutto / 648 tys. zł netto – co dawałoby stawkę na poziomie 3,88 zł brutto / 3,6 zł netto za wzkm. Do przetargu stanęły cztery firmy, najdroższą przedstawiła firma Waldekbusy Sp. j. z Sosnowca, wyceniając swoje usługi na 798.984 zł brutto / 739,8 tys zł netto, co dało stawkę 4,44 zł brutto / 4,11 zł netto za wzkm. Trzecią w kolejności ofertę przedstawiła firma U.P. Brożek z Zabrza, która wyceniła swoje usługi na 777,6 tys zł brutto / 730 tys zł netto, co dało stawkę na poziomie 4,32 zł brutto / 4,00 zł netto za wzkm. Drugą ofertę przedstawiła firma P.P.U.H. Kłosok z Żor, która zaproponowała usługi za 767.880 zł brutto / 711 tys zł netto, co dało stawkę 4,27 zł brutto / 3,95 zł netto za wzkm. Najtańszą propozycję przedstawiła spółka Murgór-Trans z Katowic, która na chwilę zniknęła z sieci KZK GOP, proponując swoje usługi w najbardziej konkurencyjnej cenie 660.960 zł brutto / 612 tys zł netto, co dało stawkę 3,67 zł brutto / 3,4 zł netto za wzkm i to właśnie z tą spółką KZK GOP podpisało umowę, zatem witamy z powrotem.
12. września
ogłoszono przetarg na zastępczą linię nr T-19 relacji: Chorzów Rynek ↔ Bytom Dworzec. Do wykonywania usługi wymagano 10 autobusów spełniających normy emisji spalin EURO 4 (6 typu BN do 12,5m z 2008 roku i będące w stanie pomieścić 91 pasażerów i 4 szt. typu CN ponad 12,5m z 2008 roku i będące w stanie pomieścić co najmniej 140 pasażerów). Autobusy w sumie pokonają 129.581 wzkm, począwszy od 27 września do 31 grudnia 2018 r. Zleceniodawca przeznaczył na to zadanie 921.201 zł brutto / 852.963,89 zł netto, co dawało stawkę na poziomie 7,11 zł brutto / 6,58 zł netto. Jedyną ofertę złożoną ponad budżetem złożył P.P.U.H. Kłosok z Żor, proponując swoje usługi za 1.119.579,84 zł brutto / 1,037 mln PLN netto, co dało stawkę 8,64 zł brutto / 8,00 zł netto za wzkm. Oferta została zaakceptowana mimo przekroczonego budżetu.
18. września
ogłoszono postępowanie na linię nr 636 relacji: Orzesze Szkoła ↔ Ornontowice Centrum ↔ Gierałtowice Paniówki Szkoła ↔ Knurów Szpitalna. Do wykonywania usługi na linii, KZK GOP wymaga 2 szt. autobusów typu M do 8m z 2010 roku produkcji, wyposażonych w silniki spełniające normy emisji spalin EURO 5, będące w stanie pomieścić 40 pasażerów, w tym 11 na miejscach siedzących. Pojazdy począwszy od 1. stycznia 2019 roku, przez 36 miesięcy pokonają ok. 480 tys wzkm, a opcji pozostaje ok. 6,4 tys wzkm. Postępowanie nadal trwa, a oferty można przedstawić do 29. października.
KZK GOP w kolejnym kwartale na bieżące postępowania przetargowe przeznaczy około 44.683.490,24 zł brutto, a przewoźnicy wykonają około 7,32 mln wzkm. Zatem organizator średnio zapłaci 6,11 zł brutto za wzkm
„