Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Bolońska premiera Iveco E-Way 9,5 [FILM]

infobus
31.12.2020 12:00

14 grudnia firma TPER Bolonia zaprezentowała pierwszy autobus z serii Iveco E-way o długości 9,5 m.

Włoski przewoźnik zamówił łącznie trzy takie pojazdy.

Elektryczny maluch

Bateryjne midibusy dostarczy włoski dealer Iveco Bus – firma Maresca & Fiorentino z Bolonii. Pozostałe dwa egzemplarze pojawią się w pierwszych miesiącach 2021 roku.

Wszystkie zostaną wprowadzone na linię 29, łączącą historyczne centrum z dużym parkingiem Tanari i pagórkowatymi terenami miasta.

100% elektryczne pojazdy E-Way 9,5 uzupełniają gamę autobusów elektrycznych produkowanych przez Heuliez Bus. Aktualnie elektryczna gama obejmuje cztery długości, trzy rodzaje ładowania i akumulatorów.

E-Way dla Bolonii to niskopodłogowy pojazd o długości 9,5 metra i szerokości zaledwie 2,33 metra, idealny do wąskich uliczek w centrach miast (istnieje również jego wersja o długości 10,7 m).

Wnętrze oferuje miejsce dla 69 pasażerów, w tym 16 miejsc siedzących plus miejsce dla pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej, uzupełnione o ręcznie obsługiwaną platformą do wsiadania. Konstrukcję midibusu wykonano ze stali nierdzewnej i wyposażono w silnik indukcyjny Siemens o mocy 160 kW oraz akumulatory litowo-jonowe o pojemności 245 kWh. Zdaniem TPER, ich ładowane zajmuje 6 godzin.

Zobaczcie włoskie "maluchy" na filmie:

https://youtu.be/cYo3X7gGaYY

Zeroemisyjny cel

Zakup pojazdów jest częścią projektu TPER mającego na celu stworzenie „zeroemisyjnej” strefy w centrum Bolonii, która będzie miała pozytywny wpływ na środowisko i jakość życia, ograniczając emisje, hałas i wibracje oraz spełniając limity dla „zielonych” pojazdów do 2025 roku. Inwestycja ta jest finansowana z włoskiego funduszu w ramach „Narodowego planu strategicznego na rzecz zrównoważonej mobilności dla miast silnie zanieczyszczonych”.

 W przypadku linii dalekobieżnych, TPER opiera się na technologii LNG. Do końca 2021 roku ma zostać oddana do użytku nowa stacja, która umożliwi tankowanie gazem do 150 autobusów. Obecne flota autobusów LNG składa się z 46 autobusów, w tym: 15 szt. Scania Interlink i 31 szt. Industria Italiana Autobus Citymood 12 LNG. Biorąc pod uwagę zbliżającą się dostawę 25 nowych autobusów Citymood 12 LNG, do 2021 r. gazowa flota przekroczy próg 70 szt., co według obliczeń TPER pozwoli zaoszczędzić 1775 tys. l oleju napędowego rocznie. Dodajmy, że TPER obsługuje również 282 autobus CNG. Gazowy lider.