Liniowa bitwa o gdyńskie linie: BP Tour, Meteor, PA Gryf i PKS Gdynia
ZKM Gdynia szukała przewoźników do obsługi linii komunikacyjnych. Organizator transportu jest już po otwarciu ofert w trzech przetargach na różne pakiety linii:
- linie 84 i 87 w Rumi i Redzie, we wszystkie dni tygodnia – w dni powszednie od poniedziałku do piątku oraz soboty dwoma, a w niedziele i święta jednym autobusem miejskim niskopodłogowym,
- linia 181 w Gdyni i Sopocie, w dni powszednie od poniedziałku do piątku, czterema autobusami miejskimi przegubowymi niskopodłogowymi,
- linia Z w Gdyni i gminie Żukowo, w dni powszednie od poniedziałku do piątku, czterema autobusami miejskimi przegubowymi niskopodłogowymi.
Do każdego z przetargów stanęło po kilku wykonawców.
Rumia i czterech chętnych
W przetargu na obsługę linii 84 i 87 w Rumii i Redzie oferty złożyli:
- Piotr Brewczak – cena 3 516 506,27 PLN,
- Przewozy Autobusowe Gryf sp. z o.o. sp.k. – cena 3 559 241,58 PLN,
- PKS Gdynia S.A. – cena 3 833 968,64 PLN,
- METEOR sp. z o.o. i IREX-3 sp. z o.o. – cena 3 748 498,00 PLN.
Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację tego zamówienia to: 3 864 500,00 PLN brutto, co oznacza, że wszystkie propozycje przewoźników mieszczą się w budżecie.
W przypadku tego przetargu ZKM oczekuje, że umowa zostanie zawarta na okres od 1 stycznia 2021 roku do 31 grudnia 2024 roku. Szacunkowa liczba wozokilometrów w okresie zamówienia to 565 282.
Zamawiający do obsługi linii 84 i 87 wymaga dwóch autobusów o długości od 11,01 m do 13,50 m, wyprodukowanych w 2009 roku lub później. Pojazdy mają przewieźć minimum 85 pasażerów, z czego 27 na miejscach siedzących. Wejście na pokład autobusów ma odbyć się przez troje drzwi.
Linia 181 z trzema ofertami
Do obsługi linii 181 w Gdyni i Sopocie zgłosili się następujący wykonawcy:
- Piotr Brewczak – cena 3 461 446,39 PLN,
- METEOR sp. z o.o. i IREX-3 sp. z o.o. – cena 3 603 572,00 PLN,
- Przewozy Autobusowe Gryf sp. z o.o. sp.k. – cena 3 878 653,83 PLN.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na realizację tego przetargu ZKM zamierza przeznaczyć kwotę 3 803 600,00 PLN brutto. Zatem najbliżej zwycięstwa jest Piotr Brewczak.
ZKM Gdynia chce zapewnić obsługę poszczególnych brygad linii 181 w okresie od 21 grudnia 2020 roku do 30 listopada 2024 roku. Chodzi o następujące brygady:
- od 21 grudnia 2020 roku do 31 stycznia 2021 roku - 181/4, 181/5, 181/7, 181/8, 181/10, 181/14, 181/15 – w dni powszednie od poniedziałku do piątku - czterema autobusami,
- od 1 lutego 2021: - 181/5, 181/9, 181/10, 181/11, 181/12, 181/14, 181/15, 181/16 – w dni powszednie nauki szkolnej od poniedziałku do piątku - czterema autobusami, a 181/3, 181/5, 181/9, 181/11, 181/12, 181/14, 181/15, 181/16 – w dni powszednie wolne od nauki szkolnej od poniedziałku do piątku - czterema autobusami.
Zamawiający przewiduje, że przewoźnik w okresie całej umowy wykona 424 509 wozokilometrów. Autobusy skierowane do w/w zadań mają mieć długość co najmniej 17,5 m i być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2008 roku. Mają one przewieźć co najmniej 135 pasażerów, którzy wejdą do autobusu przez troje lub czworo drzwi.
Linia Z dalej z Gryfem?
Z kolei do obsługi linii Z zgłosiło się również trzech wykonawców:
- METEOR sp. z o.o. i IREX-3 sp. z o.o. – cena 4 453 317,86 PLN,
- Przewozy Autobusowe Gryf sp. z o.o. sp.k. – cena 3 535 458,45 PLN,
- PKS Gdynia S.A. – cena 4 119 035,73 PLN.
ZKM Gdynia chce przeznaczyć na realizację tego zamówienia kwotę 4 136 100,00 PLN brutto. Aktualnie tę trasę obsługuje Irex. Teraz wszystko wskazuje na to, że na "zetkę " wyjedzie „Gryf” .
Wybrany przewoźnik będzie obsługiwać linię Z w okresie od 1 stycznia 2021 roku do 31 grudnia 2024 roku. Linia Z w dni powszednie od poniedziałku do piątku ma być obsługiwana czterema autobusami miejskimi przegubowymi niskopodłogowymi. Zamówienie obejmuje obsługę brygad Z/1, Z/3, Z/4, Z/6, Z/7, Z/8 i Z/9. ZKM szacuje, że w czasie trwania całej umowy przewoźnik wykona 524 611 wozokilometrów. Zamawiający chce, aby przewoźnik skierował na linię Z autobusy o długości co najmniej 17,5 m o dowolnym roku produkcji. Pojazdy muszą pomieścić co najmniej 135 pasażerów i mają posiadać troje lub czworo drzwi.