Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Limanowa zmienia plany. Diesle zamiast elektrobusów

infobus
02.06.2020 13:00

Limanowa zmieniła swoje plany taborowe. Po niepowodzeniu w próbie zakupu pięciu autobusów elektrycznych miasto postawiło na napęd konwencjonalny. Od dziś, 2 czerwca miasto szuka dostawcy pięciu pojazdów z silnikami diesla Euro 6. Metraż? Od klasy MIDI do MAXI.

Jakie autobusy?
Limanowa chce kupić pięć niskopodłogowych autobusów o napędzie spalinowym. Mają być one objęte min. trzyletnią gwarancją całopojazdową. Postawiono na szeroki zakres metrażu, bo dopuszczono do przetargu konstrukcje o długości od 10 do 12 m. Szerokość pojazdu to 2,4 – 2,55 m, a wysokość nie może przekraczać 3,4 m. Liczba miejsc – zgodnie z homologacją dla oferowanego autobusu, w tym min. 27 miejsc siedzących. Liczba drzwi dla pasażerów to minimum dwa w układzie 2-2-0, 1-2-0 lub 1-2-2.

Wymagania wobec napędu są bardzo ogólne. Wystarczy, aby autobusy posiadały silniki diesla spełniające normę Euro 6 i nie słabsze niż 210 kW. Miasto nie precyzuje wymagań wobec skrzyni biegów.

Autobusy winny być wyposażone w urządzenia telematyki transportu, tj. winny być wyposażone w urządzenia telematyki transportu, które będą pracować w trybie autonomicznym oraz z uwagi, że Zamawiający przewiduje przeprowadzić kolejne postępowania przetargowe na dostawę systemu SDIP i budowę budynku dworca, od Wykonawcy w ramach udzielonej gwarancji wymaga się:

  • a) pełnej współpracy dostawca/producent autobusu z dostawcą systemów zakupionych przez Zamawiającego na dzień dostawy autobusów lub w okresie późniejszym (na etapie udzielonej gwarancji) w zakresie zabudowy i integracji urządzeń oraz systemów i ich uruchomienia, które będą pochodzić od firm trzecich;
  • b) przekazania kompletnej dokumentacji do dostarczonych urządzeń telematyki transportu (przykładowo: system informacji pasażerskiej, infrastruktura informacyjna (SDIP), system nagłośnieniowy MP3 (SDIP); system zliczania pasażerów; lokalny / wewnętrzny monitoring CCTV, itd.), który konieczny będzie do przeprowadzenia integracji z systemem firmy trzeciej.

Autobusy mają się pojawić w Limanowej najpóźniej do końca lipca 2021 r. Czasu więc jest sporo.

Formalności
Pora wspomnieć o warunkach formalnych postępowania. Minimum w zakresie zdolności finansowej potencjalnego oferenta to dysponowanie ubezpieczeniem od prowadzonej działalności na min. 2 mln PLN. Czas na warunek doświadczenia. Oferent musi wykazać się realizacją w ciągu ostatnich trzech lat jednej dostawy autobusów miejskich o wartości min. 2 mln PLN netto. Oferty należy zabezpieczyć wadium, które wynosi 60 000 PLN.

Termin składania ofert mija 3 lipca. Są dwa kryteria oceny ofert. Cena ma 60% wagi. Pozostałe 40% można wywalczyć dzięki objęciu autobusów pięcioletnią gwarancją całopojazdową.