Lidzbark Warmiński ma umowę na stację ładowania. Z Elektrometal
Lidzbark Warmiński ma umowę z wykonawcą na dostawę stacji ładowania do ładowania kolejnych autobusów elektrycznych.
Warmiński samorząd rozstrzygnął przetarg i podpisał umowę z wykonawcą, który dostarczy i zamontuje stację ładowania pojazdów w ramach zadania inwestycyjnego pod nazwą: „Rozwój mobilności i transportu publicznego Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński – etap II”. Umowa została zawarta w dniu 30 grudnia.
Więcej chętnych
W dniu 19 grudnia zamawiający otrzymał 3 oferty, które pochodzą od następujących podmiotów:
- ELEKTROMETAL S.A. – cena 194 880,00 PLN brutto,
- Dr DUDZIAK sp. z o.o. – cena 92 450,00 PLN brutto,
- ILONTECH spółka z o.o. – cena 110 113,29 PLN brutto.
Wszystkie oferty mieściły się w budżecie zamawiającego. Ocenie podlegała nie tylko cena, lecz również gwarancja. Co ciekawe właśnie przez to kryterium zwyciężyła oferta… najdroższa, tj. ELEKTROMETAL S.A. Jak już wspomnieliśmy, umowa z wykonawcą została podpisana w dniu 30 grudnia.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przewrotne zakończenie
Aktualnie zakończony przetarg był drugim podejściem miasta w celu wyłonienia dostawcy ładowarki. Przypomnijmy, że za pierwszym razem ofertę złożył tylko ILONTECH, a jego oferta została odrzucona, zaś przetarg unieważniony, ze względu na błąd – tj. brak opatrzenia oferty (złożonej elektronicznie) podpisem zaufanym, osobistym czy elektronicznym, co jest niezgodne z przepisami PZP. Wykorzystała to konkurencja dołączając się do zakończonego już przetargu. Zdecydowanie zmieniło to końcowe rozstrzygnięcie.
Przedmiot umowy
Przedmiotem podpisanej umowy jest zakup, dostawa, montaż i uruchomienie stacji ładowania pojazdów elektrycznych – 1 sztuka - dla potrzeb ładowania autobusów elektrycznych komunikacji miejskiej w Lidzbarku Warmińskim. Zamawiający wymaga, aby stacja była wolnostojąca jednostanowiskowa, o mocy co najmniej 40 kW (typ: szybka) z kablem ładującymi o długości minimum 13 metrów, zakończonym wtyczką TYP 2, tj. kompatybilną z gniazdami ładowania zlokalizowanymi w autobusach elektrycznych zamawiającego. Wymogiem jest zapewnienie naładowania baterii autobusu przez stację o około 25% w czasie 1 godziny.