Lidzbark Warmiński chce podobnych elektryków jak poprzednio. Analiza SWZ
Gmina Miejska Lidzbark Warmiński szuka dostawcy dwóch autobusów elektrycznych, w ramach projektu pod nazwą: „Rozwój mobilności i transportu publicznego Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński – etap II”.
O finansowaniu i warunkach tego zamówienia pisaliśmy już w InfoBusie. Pora na analizę SWZ i kryteria oceny ofert.
Kryteria oceny ofert
Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny tylko trzech kryteriów:
- ceny – 60 pkt,
- okresu gwarancji całopojazdowej – 84 miesiące i więcej – 20 pkt,
- najniższego zużycia energii elektrycznej – 20 pkt.
Wymogi techniczne dla autobusów
Dwa autobusy elektryczne mają mieć długość poniżej 9,5 m, wysokość max. 3,5 m i szerokość mniejszą niż 2,6 m. Autobusy mają przewieźć minimum 50 pasażerów, z czego 20 na miejscach siedzących (w tym minimum dwa dostępne z poziomu niskiej podłogi). Wejście na pokład odbywać się będzie poprzez dwoje drzwi. Wysokość od podłoża do wejścia autobusu ma wynieść max. 340 mm, bez stopni wejściowych we wszystkich drzwiach oraz bez stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu od przodu autobusu aż do drugich drzwi. W standardzie jak zwykle przewidziano funkcję przyklęku, która pozwoli obniżyć wysokość wejścia. Autobusy mają być napędzane silnikiem albo silnikami elektrycznymi o mocy większej od 120 kW. Ładowanie akumulatorów odbywać się będzie za pomocą ładowarek zewnętrznych typu DC. Do obsługi ładowania przeznaczone będą dwie ładowarki o mocy 40 kW i dwie ładowarki o mocy 20 kW. Ładowanie ma odbywać się poprzez gniazdo plug-in.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W przestrzeni pasażerskiej znajdą się siedzenia typu miejskiego, z miękką wkładką na siedzisku i oparciu, odporne na ścieranie i zabrudzenie. Szkielety siedzeń mają być wykonane z tworzywa sztucznego wyklejone wykładziną tapicerowaną, niepalne, z możliwością demontażu, montażu. Dla pasażerów i kierowcy przewidziano gniazda USB, dzięki którym będzie można doładować urządzenia mobilne. Ponadto, autobusy mają być wyposażone w klimatyzację i system zliczania potoków pasażerskich. System informacji pasażerskiej mają stanowić trzy tablice zewnętrzne i głosowy system zapowiadania przystanków. Tablice elektroniczne zewnętrzne będą diodowe w kolorze bursztynowym lub białym. Z kolei wewnątrz znajdzie się tablica LCD (monitor o przekątnej minimum 37 cali) przeznaczona do wizualizacji trasy.
Bez zaskoczeń
Lidzbark Warmiński stawia przede wszystkim na niskie koszty eksploatacji nowych elektryków. To rozsądne w dobie drożejącego prądu. Te kryteria wydaje się spełniać wygrany z ostatniego przetargu na dostawę elektryków czyli Yutong. Szanse na to zamówienie mają także Solaris i ARP. O tym, kto ostatecznie złoży ofertę dowiemy się w dniu 22 listopada.