Lidery dla Polbusa
Tempo wymiany taboru przez wrocławskiego przewoźnika Polbus PKS nie maleje. Po znacznej liczbie nowych autobusów H7-20 Trafic, A0909L Tramp i Solaris Urbino 12, a także używanych Neoplanach i Solarisach z Bydgoszczy, przyszedł czas na zakup 10 nowych autobusów międzymiastowych klasy 12 metrów. Wybór padł na dobrze zakorzeniony już na polskim rynku model Autosan A1012T Lider. W piątek, 22 czerwca, do stolicy Dolnego Śląska dotarła pierwsza partia 6 szt. autobusów w odmianie przystosowanej do komunikacji lokalnej, z obniżoną podłogą w przedniej części, pomalowanych w charakterystyczne dla Polbusa, biało-szare barwy. Autobusy zabierają na pokład 85+1 pasażerów, w tym 40 siedzących na sztywnych fotelach. Do środka prowadzą dwie pary drzwi odskokowych w układzie 1-2-0. Napęd zapewniają autobusom tylne, 6-cylindrowe silniki Cummins Euro 3 o pojemności 5,9 litra i mocy 250 KM, współpracujące z mechanicznymi, 6-stopniowymi skrzyniami biegów ZF. Zamówione przez Polbus PKS pojazdy wyposażono m.in. w malowane w kolor nadwozia obudowy luster zewnętrznych, elektroniczne wyświetlacze oraz –co ciekawe –klimatyzację przestrzeni pasażerskiej (ale bez indywidualnych nawiewów). Tak jak w większości produkowanych obecnie przez Autosan modeli, zastosowano sztywną oś przednią czeskiej firmy LAF oraz sztywny, tylny most napędowy Meritor. Obie osie posiadają pneumatyczne zawieszenie oraz hamulce tarczowe. Według zapowiedzi, w drugiej połowie roku do Polbusa mają dotrzeć 4 kolejne autobusy Autosan A1012T Lider, jednak tym razem w wersji dalekobieżnej o wyjątkowo bogatym wyposażeniu.