LiAZ i Scania w Iranie. Ponad 2000 autobusów!
SzwedzkaScania i rosyjska Grupa GAZ podpisały umowy na dostawę łącznie 2250 autobusów dokilku irańskich miast. Warunkiem jest montaż pojazdów w oparciu o lokalne firmyzabudowujące. Oba kontrakty pokazują, że jest wyraźna potrzeba, aby rozwinąć iodnowić system transportu publicznego w Iranie.
Czterymiasta Scania
Scaniapodpisała umowę na dostawę 1350 autobusów do obsługi komunikacji publicznej w Isfahanui czterech innych miastach Iranu. Pierwszedostawy mają zostać zrealizowane na koniec 2017 r. O specyfice tych kontraktów świadczyfakt, że protokoły z autobusowych ustaleń zostały podpisane w Teheranie, wobecności premiera Szwecji Stefan Löfven i szwedzkiego ministra spraw europejskichi handlu Ann Linde. W podpisaniu umowy wziął udział także Henrik Henrikssonprezes i dyrektor generalny Scania oraz Hamid Akbari Rad, członek zarządu irańskiegopartnera Scania Oghab Afshan.
Scaniajako partnera wybrała firmę Oghab Afshan i razem z nim chce dostarczyć do Isfahan350 autobusów i do czterech innych miast łącznie 1000 autobusów. Najprawdopodobniej będą to modele z obniżoną podłogą na podwoziach Scania z szerokiej oferty Oghab Afshan, czyli dwuosiowe modele 3112, trzyosiowe Arian i przegubowe Parsa .
Comoże zdziwić, ale Iran jest w gronie 10 najlepszych dla Scanii rynków autobusowych na całym świecie. Tom.in. zasługa lokalnego partnera, prywatnej firmy Oghab Afshan, która zostałaautobusowym przedstawicielem Szwedów w 2000 roku i zatrudnia blisko 1100 osób, w tym 860 w swojej fabryce.
-„Wspólniez naszymi partnerami, jesteśmy przeprowadzić w Iranie kompleksową operacjęprzemysłową oraz dysponujemy rozległą siecią serwisową” – powiedział Henrik Henriksson. – Czekamy na dalszyrozwój tego rynku i chcemy tutaj zapewnićnajlepsze usługi i zrównoważone rozwiązania transportowe.”
Dodajmy,że dystrybutorem pojazdów ciężarowych Scania Iranie jest firma,Mammut Diesel.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
GAZ wIranie
Zkolei rosyjska grupa GAZ podpisała memorandum z burmistrzami takich irańskichmiast jak Tabriz, Karaj, Kum i Urmia na dostawę łącznie 900 autobusów. Obiestromy zgodziły się że pojazdy powstaną w ramach montowniGAZ Group w Iranie. Najprawdopodobniej chodzi o autobusy bazujące na niskopodłogowym modelu LiAZ 5292 z silnikami YaMZ.
-„Umowapodpisana przez GAZ na dostawę autobusów do Iranu jest znaczącym wydarzeniem,wskazując nowy, strategiczny etap w naszej współpracy. Iranjest obecnie bardzo obiecującym rynkiem ? powiedział Vadim Sorokin,przewodniczący Grupy GAZ. ? Dlatego jesteśmy zainteresowani organizacją pełnejsieci dystrybucji i usług dla wszystkich naszych produktów. Dotyczy to takżeobsługi posprzedażnej nacałym terytorium Iranu. Możemy dostarczać tutaj zarówno lekkie pojazdy dostawcze, jak i autobusymiejskie, autokary i ciężkie samochody ciężarowe.”
„