'Lew' na dwóch piętrach. W Singapurze
MAN we współpracy z azjatyckimi partnerami dostarczy 122 piętrowe autobusy do Singapuru. Do końca tego roku mają być gotowe podwozia, natomiast w przyszłym roku malezyjska firma Gemilang zajmie się ich zabudową.
W realizacji projektu uczestniczą trzy podmioty. MAN Trucks & Bus Asia Pacific oraz jego lokalny dealer, którym jest firma STK z Singapuru zajmą się dostawą podwozi oraz późniejszą obsługą autobusów. Z kolei Gamilang ma nich zabudować lekkie nadwozia bazujące na elementach z aluminium i kompozytów. Ma to sprawić, że singapurskie Lions City A95 będą najlżejszymi autobusami tej klasy na świecie.
Trzyosiowe niskopodłogowe podwozie pojazdu jest wyposażone w leżący silnik MAN D20. Jednostka o pojemności 10,6 l spełnia normę Euro 6 oraz ma moc 320 KM. Zostanie zblokowana z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów ZF Ecolife. Niska emisja hałasu i spalin ma korzystnie wpłynąć na środowisko i komfort mieszkańców. Elektroniczny układ hamulcowy (EBS) z ABS i ASR, a także ESP oraz w sumie trzy stabilizatory zapewniają bezpieczeństwo, właściwy komfort podróżowania i prowadzenia pojazdu. Pomimo wysokiej pojemności wynoszącej 135 pasażerów wystarczą zaledwie 22 m, aby zawrócić autobusem.
Wymiary piętra
Nowy Double Decker będzie mieć 12 metrów długości, 4,40 m wysokości i 2,55 m szerokości. Zgodnie z europejskimi normami bezpieczeństwa dolny pokład wyposażony jest rampę najazdową dla wózków oraz wydzieloną przestrzeń dla nich w środku autobusu. Wygodne i szerokie schody prowadzą pasażerów na górny pokład. W autobusie znajduje się w sumie 85 miejsc siedzących, z których siedem to specjalnie przewidziane dla osób starszych i tych o ograniczonej sprawności ruchowej. Wnętrze zachwyca także z nowoczesnym wzornictwem.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Po pierwszej dostawie 60 egzemplarzy A95 w 2015 roku singapurski Urząd Transportu (LTA) Singapuru zakontraktował u STK dostawę kolejnych 122 tych „piętrusów”
-„Podwozie zostaną dostarczone przed końcem tego roku, a kompletne autobusy mają być przekazane klientowi w przyszłym roku . Od pierwszych zleceń w Singapurze minęło już pięć lat. Przez ten czas flota autobusów MAN w tym kraju do ponad 950 jednostek. Dzięki niedawno wprowadzonemu podwoziu dla autobusu piętrowego rozszerzyliśmy naszą ofertę produktów i jesteśmy obecnie w stanie przedstawić całą gamę produktów od autobusu dwunastometrowego do przegubowego pojazdu piętrowego. W ten sposób udowadniamy, że spełniamy różnorodne wymagania naszych partnerów” – wyjaśniał Christian Schuf, menadżer do spraw sprzedaży w MAN Truck & Bus Asia Pacific.
„