Legnica wybiera ładowarki do autobusów elektrycznych od ZPUE

infobus
16.02.2024 17:02

12 lutego Legnica rozstrzygnęła przetarg, którego przedmiotem jest budowa stacji ładowania i stacji trafo, w granicach pętli autobusowej przy ul. Iwaszkiewicza.

Spośród trzech ofert, zamawiający wybrał propozycję od ZPUE. Stacja ładowania ma powstać w ciągu 5 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą, maksymalnie do dnia 1 lipca 2024 roku. Inwestycja będzie realizowana w ramach projektu pod nazwą: „Zakup autobusów z elektrycznym napędem wraz z budową stacji ładowania”. Zadanie to zyskało dofinansowanie ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego Zielony Transport Publiczny.

Zadania dla wykonawcy

Przypomnijmy, że w ramach budowy stacji ładowania pantografowego na pętli autobusowej, wykonawca będzie miał do zrealizowania:

  • budowę przyłącza kablowego SN 20 KV,
  • budowę kontenerowej stacji transformatorowej z transformatorem o mocy Sn = 800 kVA,
  • budowę kanalizacji kablowej,
  • zabudowę ładowarki pantografowej autobusów z napędem elektrycznym,
  • odtworzenie nawierzchni stanowiska ładowania,
  • przekazanie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa niezbędnych do przystąpienia do użytkowania przez zamawiającego,
  • monitoring – kamera TVU zewnętrzna,
  • szkolenie pracowników.
ZPUE ma m.in. doświadczenie z Krakowa, gdzie w 2023 r. – w ramach dostawy autobusów Irizar ie bus 12 przez Firmę Wanicki – postawiła na osiedlu Kurdwanów nowe stacje szybkiego ładowania EV-CW270. Takie same pracują już dla krakowskich "elektryków" przy pętli autobusowej na osiedlu Piaski Nowe. Na Kurdwanowie ZPUE postawi jeszcze dwie analogiczne stacje.
ZPUE ma m.in. doświadczenie z Krakowa, gdzie w 2023 r. – w ramach dostawy autobusów Irizar ie bus 12 przez Firmę Wanicki – postawiła na osiedlu Kurdwanów dwie nowe stacje szybkiego ładowania EV-CW270. Takie same pracują już dla krakowskich "elektryków" przy pętli autobusowej na osiedlu Piaski Nowe. Na Kurdwanowie ZPUE postawi jeszcze dwie analogiczne stacje.

Ekoenergetyka odrzucona

23 stycznia zamawiający otworzył oferty od trzech podmiotów zainteresowanych budową stacji ładowania. Swoje propozycje złożyli:

  • EKOENERGETYKA - POLSKA S.A. – cena 3 047 194,47 PLN brutto,
  • ZPUE S.A. – cena 2 250 900,00 PLN brutto,
  • ELEKTROTIM S.A. – cena 2 581 004,17 PLN brutto.

Zamawiający poinformował, że na sfinansowanie ładowarki ma przygotowaną sumę 2 100 000,00 PLN brutto. Oznacza to, że żadna z ofert nie zmieściła się zaplanowanym budżecie. Jednak najbliżej zwycięstwa była firma ZPUE, której oferta wyróżniała się cenowo na tle konkurencji.

Następnie, zamawiający przeprowadził negocjacje dodatkowe w dniu 6 lutego. W ich wyniku ZPUE złożyło ofertę dodatkową na sumę 1 962 000,06 PLN brutto, a więc mieszczącą się w budżecie zamawiającego. To pozwoliło na rozstrzygnięcie przetargu, o czym Legnica poinformowała 12 lutego. Ostatecznie wybrano ofertę ZPUE, która uzyskała komplet 100 pkt.

W zestawieniu złożonych ofert zamawiający poinformował również o odrzuceniu oferty Ekoenergetyki. Przyczyną powyższego było wskazanie przez tego wykonawcę kierownika budowy, posiadającego uprawnienia niezgodne z wymogami SWZ.

Dodajmy, że ZPUE ma m.in. doświadczenia z Krakowa, gdzie w 2023 r. – w ramach dostawy autobusów Irizar ie bus 12 przez Firmę Wanicki – postawiła na osiedlu Kurdwanów dwie nowe stacje szybkiego ładowania EV-CW270. Takie same pracują już dla krakowskich "elektryków" przy pętli autobusowej na osiedlu Piaski Nowe. Na Kurdwanowie ZPUE postawi jeszcze dwie analogiczne stacje.

Więcej informacji o specyfikacji nowej stacji ładowania można znaleźć na stronie: https://www.platformazakupowa.pl/transakcja/867566

Legnica odrzuca Ekoenergetykę. Dostawcą ładowarki będzie ZPUE
Legnica odrzuca Ekoenergetykę. Dostawcą ładowarki będzie ZPUE

dla elektrycznych Solarisów

Stacja ładowania poprzez odwrócony pantograf będzie służyła zamówionym autobusom elektrycznym marki Solaris. Przypomnijmy, że 10 lipca Legnica rozstrzygnęła przetarg na dostawę sześciu autobusów elektrycznych. Wówczas ofertę złożył tylko Solaris.

Producent z Bolechowa zaproponował za całe zamówienie cenę: 17 047 800 zł brutto / 13 860 000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt Urbino 12 electric (z ładowarką) na poziomie 2 310 000 PLN netto. Kwota jaką zamawiający miał przeznaczoną na realizację zamówienia wynosiła 17 804 250,00 zł brutto, czyli o ok 750 tys. zł więcej niż oferta Solarisa.

Ostateczny wynik przetargu wydawał się być formalnością. I tak też się stało – w dniu 10 lipca Legnica poinformowała o rozstrzygnięciu przetargu – i zaakceptowała ofertę Solarisa. Będą to pierwsze elektrobusy we flocie MPK.