Legnica ma trzy oferty na budowę stacji ładowania pantografowego
23 stycznia Legnica otworzyła oferty w przetargu, którego przedmiotem jest budowa stacji ładowania i stacji trafo, w granicach pętli autobusowej przy ul. Iwaszkiewicza. Do zamawiającego zgłosiły się trzy podmioty. Stacja ładowania ma powstać w ciągu 5 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą, maksymalnie do dnia 1 lipca 2024 roku.
Inwestycja będzie realizowana w ramach projektu pod nazwą: „Zakup autobusów z elektrycznym napędem wraz z budową stacji ładowania”. Zadanie to zyskało dofinansowanie ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego Zielony Transport Publiczny.
Zadania dla wykonawcy
Zanim przejdziemy do omówienia złożonych ofert, przypomnijmy, że w ramach budowy stacji ładowania pantografowego na pętli autobusowej, wykonawca będzie miał do zrealizowania:
- budowę przyłącza kablowego SN 20 KV,
- budowę kontenerowej stacji transformatorowej z transformatorem o mocy Sn = 800 kVA,
- budowę kanalizacji kablowej,
- zabudowę ładowarki pantografowej autobusów z napędem elektrycznym,
- odtworzenie nawierzchni stanowiska ładowania,
- przekazanie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa niezbędnych do przystąpienia do użytkowania przez zamawiającego,
- monitoring – kamera TVU zewnętrzna,
- szkolenie pracowników.
Trzy oferty
23 stycznia zamawiający otworzył oferty od trzech podmiotów zainteresowanych budową stacji ładowania. Swoje propozycje złożyli:
- EKOENERGETYKA - POLSKA S.A. – cena 3 047 194,47 PLN brutto,
- ZPUE S.A. – cena 2 250 900,00 PLN brutto,
- ELEKTROTIM S.A. – cena 2 581 004,17 PLN brutto.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zamawiający poinformował, że na sfinansowanie ładowarki ma przygotowaną sumę 2 100 000,00 PLN brutto. Oznacza to, że żadna z ofert nie mieści się zaplanowanym budżecie. Jednak najbliżej zwycięstwa jest firma ZPUE, której oferta wyróżnia się cenowo na tle konkurencji. Na ostateczne rozstrzygnięcie musimy jeszcze poczekać.
Więcej informacji np. o specyfikacji nowej stacji ładowania można znaleźć na stronie: https://www.platformazakupowa.pl/transakcja/867566
Ładowarka dla elektrycznych Solarisów
Stacja ładowania poprzez odwrócony pantograf będzie służyła zamówionym autobusom elektrycznym marki Solaris. Przypomnijmy, że 10 lipca Legnica rozstrzygnęła przetarg na dostawę sześciu autobusów elektrycznych. Wówczas ofertę złożył tylko Solaris. Producent z Bolechowa zaproponował za całe zamówienie cenę: 17 047 800 zł brutto / 13 860 000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt Urbino 12 electric (z ładowarką) na poziomie 2 310 000 PLN netto. Kwota jaką zamawiający miał przeznaczoną na realizację zamówienia wynosiła 17 804 250,00 zł brutto, czyli o ok 750 tys. zł więcej niż oferta Solarisa. Ostateczny wynik przetargu wydawał się być formalnością. I tak też się stało – w dniu 10 lipca Legnica poinformowała o rozstrzygnięciu przetargu – i zaakceptowała ofertę Solarisa. Będą to pierwsze elektrobusy we flocie MPK.