Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Legnica chce szybko ładować nowe autobusy elektryczne od Solarisa. Poprzez pantograf

infobus
26.12.2023 17:04

20 grudnia Legnica ogłosiła przetarg, którego przedmiotem jest budowę stacji ładowania i stacji trafo, w granicach pętli autobusowej przy ul. Iwaszkiewicza.

Stacja ładowania ma powstać w ciągu 5 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą, maksymalnie do dnia 1 lipca 2024 roku. Inwestycja będzie realizowana w ramach projektu pod nazwą: „Zakup autobusów z elektrycznym napędem wraz z budową stacji ładowania”. Zadanie to zyskało dofinansowanie ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego Zielony Transport Publiczny.

Zadania dla wykonawcy

W ramach budowy stacji ładowania pantografowego na pętli autobusowej, wykonawca będzie miał do zrealizowania:

  • budowę przyłącza kablowego SN 20 KV,
  • budowę kontenerowej stacji transformatorowej z transformatorem o mocy Sn = 800 kVA,
  • budowę kanalizacji kablowej,
  • zabudowę ładowarki pantografowej autobusów z napędem elektrycznym,
  • odtworzenie nawierzchni stanowiska ładowania,
  • przekazanie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa niezbędnych do przystąpienia do użytkowania przez zamawiającego,
  • monitoring – kamera TVU zewnętrzna,
  • szkolenie pracowników.
Legnica będzie miała stację ładowania pantografowego. Pod nowe Solarisy / fot. UM Legnica

Ładowarka dla elektrycznych Solarisów

Stacja ładowania poprzez odwrócony pantograf będzie służyła zamówionym autobusom elektrycznym marki Solaris. Przypomnijmy, że 10 lipca Legnica rozstrzygnęła przetarg na dostawę sześciu autobusów elektrycznych. Wówczas ofertę złożył tylko Solaris.

Producent z Bolechowa zaproponował za całe zamówienie cenę: 17 047 800 zł brutto / 13 860 000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt Urbino 12 electric (z ładowarką) na poziomie 2 310 000 PLN netto. Kwota jaką zamawiający miał przeznaczoną na realizację zamówienia wynosiła 17 804 250,00 zł brutto, czyli o ok 750 tys. zł więcej niż oferta Solarisa.

Ostateczny wynik przetargu wydawał się być formalnością. I tak też się stało – w dniu 10 lipca Legnica poinformowała o rozstrzygnięciu przetargu – i zaakceptowała ofertę Solarisa. Będą to pierwsze elektrobusy we flocie MPK.

Warunki przetargu

Otwarcie ofert nastąpi 8 stycznia. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena.

Więcej informacji np. o specyfikacji nowej stacji ładowania można znaleźć na stronie: https://www.platformazakupowa.pl/transakcja/867566