Ładowarki USB w autobusach to standard. Od 4 lat
Ładowarki USB w nowych autobusach komunikacji miejskiej tojuż dzisiaj standard. Mało kto pamięta, ale pierwsze takie urządzania pojawiałysię w Polsce zaledwie cztery lata temu. W tym roku częstochowska firma Drabpol przekroczyłapoziom 11 000 ładowarek USB dostarczonych na polski rynek.
Głównym dostawcą ładowarek USB w Polsce jest firma Drabpol, któradostarcza je zarówno do producentów (rynek OEM), jak i na rynek wtórny – doprzewoźników.
Jako pierwsi z ładowarek w pojazdach komunikacji miejskiej moglipasażerowie we Wrocławiu (MPK Wrocław)oraz Komunikacji Miejskiej TPBUS w Tarnowie Podgórnym. Zaraz potem dołączyły do nich wrocławskie oraz krakowskietramwaje oraz autobusy firmy TRANSKOM z Koziegłów. W kolejnych miesiącach z ładowarek USB korzystać mogli pasażerowie w Toruniu, Bydgoszczy,Kołobrzegu oraz Lublinie , a także w gdyńskichtrolejbusach. Z kolei pierwszymprzewoźnikiem w stolicy, który wprowadził to udogodnienie dla swoich pasażerów byłaSzybka Kolej Miejska.
Te pierwsze wdrożenia miały miejsce w 2014 r. Obecnie w portyUSB standardowo wyposażane prawie wszystkie nowo kupowane pojazdy – zarównoautobusy, trolejbusy, jak i tramwaje. Najwięcej ładowarek USB od Drabpolu zamówiłado tej pory – na rynek OEM – firma Solaris Bus & Coach, zaś na rynek wtórny – MPK Kraków.
W poręczy i zagłówku
Ładowarki Drabpolu mogą być instalowane w pojazdach w sposóbłatwiejszy i tańszy w porównaniu do systemów dystrybucji zasilania 230V, adzięki mnogości zestawów instalacyjnych ładowarki mogą zostać dostosowane doniemal każdej powierzchni, fotela lub rurki w pojeździe.
Oprócz gotowych zestawów montażowych do poręczy firmaoferuje rozwiązania do zabudowy w ścianach pojazdu oraz w zagłówkach foteli. Portyw zagłówkach foteli czy w ścianach pojazdu z pewnością docenią pasażerowiepodróżujący autokarami, z kolei ładowarki w poręczy sprawdzą się zatłoczonychautobusach czy tramwajach komunikacji miejskiej.
Ładowarkowy rozwój
Wszystkie ładowarki mogą być podłączone bezpośrednio dosystemów zasilania prądem stałym 12V DC i 24V DC i są wyposażone w diodę LED,która pomaga przyciągnąć uwagę pasażerów i zachęca do użycia ładowarki.
Dzięki zaawansowanym ładowarki współpracują ze wszystkimiurządzeniami. Ładowarka potrafi automatycznie wykryć konfigurację urządzenia idostosowuje proces ładowania do szybkiego ładowania – niezależnie czyużywamy systemu Android, Apple lubinnego typu urządzenia.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Firma Qualcomm Technologies stale pracuje nad tym, aby ładowanietelefonów czy tabletów było jeszcze szybsze. Na początku pojawiła siętechnologia Qualcomm Quick Charge 1.0, która wprowadziła pierwsze rozwiązanieszybkiego ładowania pozwalające na ładowanie nawet o 40% szybsze odkonwencjonalnego. Rok później jej następczyni – Quick Charge 2.0 – poprawiławynik do nawet 75%. Obecnie Qualcomm Technologies nadal „przekracza granice” zQuick Charge 3.0, najszybszą, najbardziej wydajną technologią ładowania.
Quick Charge 3.0 jest opracowana tak, aby ładować urządzeniado czterech razy szybciej niż konwencjonalnie. Ładuje dwa razy szybciej odQuick Charge 1.0 i jest nawet o 38% bardziej wydajna niż Quick Charge 2.0.
Awydawałoby się, że to „tylko” ładowarka…
„