Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Ładowarki do aut i autobusów. Od ABB [FILM]

infobus
23.02.2020 13:00

ABB wygrało właśnie kolejny kontrakt na sieć ładowaniapojazdów elektrycznych. W Holandii koncern realizuje projekt łączący ładowarkisamochodowe z autobusowymi. W przypadku przedsiębiorstw inwestujących we własneładowarki może warto przemyśleć taką opcję.

W lutym firma ABB otrzymała zamówienie na kolejne 324 stacjedo ładowania pojazdów elektrycznych o mocy 350 kW. Klientem jest IONITY, którado końca tego roku chce zainstalować ładowarki w 24 krajach. To drugi etaprozbudowy europejskiej sieci do ładowania spod znaku tej firmy.

Europejska sieć

W 2018 roku ABB została wybrana na partnera technologicznegoprojektu i jako pierwsza w Europie dostarczyła ładowarki dużej mocywykorzystujące kable chłodzone cieczą. Tamto zamówienie obejmowało 340 stacjido ładowania. Ich moc pozwala na naładowanie akumulatora w 8 minut. Przekładasię to na ok. 200 km zasięgu.

Jak dotąd IONITY, spółka joint venture utworzona przez GrupęBMW, Daimler AG, Ford Motor Company i grupę Volkswagena wraz z Audi i Porsche,uruchomiła 202 stacje ładowania na 18 europejskich rynkach. Ostatnio firmaświętowała uruchomienie 200. stacji do ładowania w szwajcarskim Lully.

Ładowarki IONITY

Ładowarki, które zostaną dostarczone w ramach nowegozamówienia, posiadają najsmuklejszą jak dotąd konstrukcję ze wszystkich stacjiABB, pracują również ciszej niż inne modele. Dodatkowe usprawnienia to m.in.specjalny wyświetlacz i dłuższe przewody ze zintegrowanym mechanizmem zwijania.Ułatwia to podłączenie do gniazda ładowania oraz chroni kable przed kontaktem zpodłożem i uciążliwym dla użytkowników zabrudzeniem.

– Dzięki skali zamówienia, wspólnie z IONITY możemy rozwijaćindywidualne rozwiązania – powiedział Frank Muehlon, dyrektor biznesue-mobility w ABB. – IONITY chce, aby podróżowanie samochodem elektrycznym przezEuropę było równie łatwe, co samochodem z silnikiem spalinowym. Dzięki kolejnymdostawom jesteśmy coraz bliżej tego celu.

ABB dla autobusów

W 2019 r. ABB dostarczyło ponad 100 szybkich ładowarek istacji dużych mocy na potrzeby holenderskiego przewoźnika Qbuzz.

W północnej części kraju, w prowincjach Groningen i Drenthe,ABB zainstalowała 62 stacje ładowania o dużej mocy (100 kW): w zajezdniach Qbuzzw Emmen, Appingendam, Stadskanaal, Oude Pekela, Zoutkamp, Surhuisterveen iAssen. Urządzenia pracujące w zakresie napięć 150-850 V DC będą wykorzystywanedo ładowania autobusów w nocy. Z kolei na południowym zachodzie, na zajezdniachna terenie gminy Dordrecht, ABB zainstalowała 38 szybkich ładowarek Terra 5450kW.

Firma dostarczyła również sześć stacji HVC-300 z odwróconympantografem, przeznaczonych do ładowania na trasie, które umieszczono w różnychpunktach sieci autobusowej wokół Dordrecht. To inteligentne rozwiązanie o mocydo 300 kW pozwala naładować autobus w czasie 3-6 minut, w zależności od tego,ile kilometrów brakuje do ukończenia trasy. W technologii szybkiego ładowaniapantografowego autobus elektryczny jest zasilany prądem stałym z pantografuzamontowanego na obiekcie. Umożliwia to ładowanie autobusu bez opóźnień wrozkładzie jazdy.

– Nasze stacje dużej mocy pozwolą na szybkie i sprawneładowanie dużej floty autobusów, pomagając w realizacji ambitnego celu, jakimjest zeroemisyjny transport publiczny. To będzie też świetny przykład dlainnych europejskich krajów – powiedział Frank Muehlon, dyrektor biznesue-mobility w ABB.

W przyszłości szybkie ładowarki ABB o mocy 50 kW pozwoląrównież Qbuzz oferować usługę ładowania dla samochodów prywatnych.

– Chcemy dawać operatorom rozwiązania na przyszłość. Tomożliwość wzmocnienia oferty, gdy nadejdzie właściwy moment. W ten sposóbbędziemy tworzyć przyszłość mobilności zarówno w transporcie publicznym, jak iprywatnym – dodał Muehlon.

Jak działają ładowarki ABB w Holandii – zobaczcie na filmie:

{https://www.youtube.com/watch?v=isj0XQpvUTI}

ABB w Polsce

Przy okazji warto dodać, że z początkiem 2020 roku nastąpiłyzmiany organizacyjne w ABB w Polsce. Są one wynikiem trwającego procesutransformacji Grupy ABB, w ramach którego Biznes Produktów i SystemówEnergetyki ABB zostanie sprzedany firmie Hitachi.

W związku ze wspomnianą sprzedażą, ze struktur ABB w Polscewydzielono spółkę ABB Power Grids Poland Sp. z o.o. Z dniem 1 stycznia br. jejprezesem został Paweł Łojszczyk. W ABB pracuje prawie 30 lat. W latach2013-2019 był prezesem zarządu ABB Sp. z o.o. Obecnie funkcję prezesa ABB PowerGrids Poland Sp. z o.o. łączy z obowiązkami dyrektora zarządzającego ABB PowerGrids w Czechach, Słowacji i Bułgarii.

Jednocześnie z dniem 1 stycznia 2020 roku prezesem zarząduABB Sp. z o.o. został Tomasz Wolanowski.

-„Inwestujemy w Polsce około 100 mln złotych rocznie. Chcemywykorzystać potencjał rynku, który zmienia się zgodnie z ideą cyfryzacji iprzemysłu 4.0. Dla krajowej organizacji ABB wiąże się to m.in. z implementacjąnowego modelu biznesowego, dalszymi inwestycjami w nasze fabryki oraz rozwojemlokalnych jednostek badawczo-rozwojowych, które pozwalają nam zachowaćkonkurencyjną przewagę – powiedział Tomasz Wolanowski.