Łabędzi śpiew słupskiej fabryki autobusów. Wyjechała najnowsza Scania
W listopadzie słupską fabrykę Scania opuścił najnowszy autobus miejski z napędem elektrycznym, czyli Scania Citywide LE BEV 3.0.
Przypomnijmy, że w maju szwedzki koncern przekazał smutną informację, że kończy w Słupsku produkowanie kompletnych autobusów. Było to spore zaskoczenia zarówno dla branży, jak i dla samej fabryki, czego dowodem jest najnowsza konstrukcja. Można tylko wyrazi żal serka BEV 3.0 nie będzie rozwijana, bo całkiem dobrze się zapowiada.
Historyczny prototyp
Jak informuje zakład, to najnowsza wersja elektrycznego, niskowejściowego autobusu, która wymagała nowych rozwiązań w podwoziu jak i nadwoziu.
-„Na pierwszy rzut oka pojazd nie różni się specjalnie od znanego już dobrze w Słupsku modelu Scania Citywide, który codziennie przemierza ulice naszego miasta. W rzeczywistości zmiany objęły konstrukcję nośną, układ napędowy oraz kompletny układ zasilania w 100% zaprojektowany i wykonany przez Scanię. Chodzi przede wszystkim o baterie, instalację wysokiego napięcia oraz oprogramowanie – przekazała Scania Production Słupsk.
Aby zbudować prototypowy autobus siły połączyła główna linia produkcyjna oraz obszar R&D dotychczas przeznaczony do weryfikacji drobnych zmian w produkcie. Było to więc nieszablonowe połączenie.
-„Kompletny BEV3 wyjechał do Szwecji. Tam będzie możliwe jego pierwsze uruchomienie. Słupski prototyp uzupełni flotę pojazdów służących do wewnętrznych testów produktu, testów oprogramowania oraz będzie służył jako baza do modyfikacji pod kolejne rozwojowe projekty” – podkreśliła słupska fabryka.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Czas podwozi
Opracowany model na pewno posłuży do dalszego rozwoju zeroemisyjnych pojazdów Scanii, ale już w wersji podwozi. Ten kierunek został wyraźnie wytyczony na tegorocznych targach Busworld, gdzie Szwedzi pokazali przyszłość swoich autobusów miejskich, czyli platform z zabudową zewnętrznych firm.
W Brukseli mogliśmy zobaczyć model Scania-Castrosua 75C, który bazował właśnie na szwedzkim podwoziu najnowszej generacji. O tej niskowejściowej konstrukcji pisaliśmy w InfoBusie już wcześniej.