Kto złoży ofertę na elektrobusy w Pomiechówku? Analiza SWZ
Do Gminy Pomiechówek przyjadą cztery nowe autobusy eklektyczne klasy MIDI. Z dotacją z programu Polski Ład.
Mają być one dostarczone w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy. O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy już w InfoBusie. Teraz przyszedł czas na analizę zapisów SWZ. Sprawdzamy jakich konstrukcji szuka gmina.
Kryteria oceny ofert
Zamówienie obejmuje dwie wielkości autobusów, lecz nie zostało podzielone na części. Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), oceny parametrów technicznych (20%), warunków gwarancji (20%).
W przypadku parametrów technicznych, Pomiechówek premiuje następujące rozwiązania:
- co najmniej 27 miejsc siedzących w autobusach 8,5-9,5m – 50 pkt,
- co najmniej 39 miejsc siedzących w autobusie 10-12m.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Specyfikacja techniczna
Autobusy dla Pomiechówka mają mieć długość od 8,5 do 9,5 m (3 sztuki) oraz od 10 do 12 m (1 sztuka). Ich wysokość nie może przekroczyć 3,4 m. Szkielet nadwozia i podwozia autobusów powinny być wykonane z materiałów odpornych na korozję, tj. stali nierdzewnej (zgodnie z PN–EN 10088), zabezpieczonej antykorozyjnie, ewentualnie z aluminium. Autobusy mają być napędzane silnikiem lub silnikami elektrycznymi o mocy minimum 120 kW. Napęd ma być realizowany poprzez silnik centralny, przy czym zamawiający dopuszcza rozwiązanie z silnikami umieszczonymi w osi. Magazyn energii elektrycznej stanowić mają baterie o mocy nominalnej minimum 260 kWh (krótsze elektryki) i 350 kWh. Ich ładowanie będzie odbywać się poprzez gniazdo plug-in.
Przechodzimy do przedziału pasażerskiego, gdzie będzie można podładować telefon poprzez gniazda USB, a także skorzystać z Internetu poprzez router Wi-Fi. Pasażerowie pojadą na siedzeniach wysokich o podwyższonym komforcie z miękką wkładką na siedzisku i oparciu, odpornych na ścieranie i zabrudzenie. Z kolei stanowisko kierowcy to kabina typu półzamkniętego (opcjonalnie typu zamkniętego), wyposażona w okienko do sprzedaży biletów, w blat do przyjmowania gotówki.
System informacji pasażerskiej stanowić będą tablice zewnętrzne w kolorze bursztynowym lub białym. Z kolei wewnątrz znajdzie się monitor LCD o przekątnej minimum 22 cali prezentujący numer linii, kierunek, przystanki pośrednie, informacje, reklamy itp.
podsumowując
Sztywne wymogi SWZ w postaci szkieletu nadwozia wykonanego ze stali nierdzewnej lub aluminium oraz konieczność posiadania w ofercie małych elektrobusów w dwóch różnych długościach powoduje, że spodziewamy się zwycięstwa polskiego producenta. W opisanych warunkach stawiamy na pojedynek ARP vs Autosan. Oferentów poznamy w dniu 25 lipca.