Kto złoży gazową ofertę MPK Radom? Czas na SIWZ
MPK Radom chce pozyskać 5 autobusów klasy MEGA zasilanych sprężonym gazem ziemnym CNG.
Autobusy mają być finansowane w formie leasingu operacyjnego. Szerzej o warunkach finansowania i warunkach przetargu pisaliśmy TUTAJ
Teraz przyszedł czas na analizę SIWZ z uwzględnieniem kryteriów oceny ofert i specyfikacji technicznej.
Na co stawia MPK Radom?
Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), kryteriów technicznych (30%), marży (10%).
W przypadku parametrów technicznych, MPK Radom premiuje następujące rozwiązania:
- materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia, kratownicy, ramy, podwozia – profile ze stali odpornej na korozje, profile ze stali o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą katoforezy zanurzeniowej, stal nierdzewna, aluminium nie wymagające dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego – 5 pkt,
- materiał poszycia zewnętrznego – blachy ze stali odpornej na korozję, blachy ze stali obustronnie ocynkowanej o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą katoforezy zanurzeniowej lub aluminium, stal nierdzewna, tworzywa sztuczne wzmacniane włóknem szklanym nie wymagającego dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego – 5 pkt,
- pojemność silnika – od 9 do 11 dm3 – 5 pkt,
- trzyczęściowa szyba czołowa składająca się z szyby górnej, części dolnej lewej oraz części dolnej prawej podzielonych w osi pojazdu – 2 pkt,
- co najmniej 15 miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi – 3 pkt,
- zawieszenie zależne – 3 pkt,
- spełnienie wymogów homologacji pojazdu w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich – 3 pkt,
- okres gwarancji – od 49 do 60 miesięcy – 5 pkt.
Specyfikacja techniczna
Autobusy dla MPK Radom mają mieć długość do 18,75 m i wysokość do 3,45 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi do 340 mm od podłoża. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez czworo dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2-2 o szerokości minimum 1 200 mm. Autobusy będą napędzane silnikiem zasilanym sprężonym gazem ziemnym (CNG), spełniającym wymagania norm EURO 6 lub EEV. Jego moc nie może być niższa niż 220 kW.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia o ergonomicznym kształcie, wandaloodporne, tj. o powierzchniach utrudniających naniesienie napisów typu „graffiti". Materiały tapicerskie powinny cechować się dużą odpornością na zużycie (wycieranie, zabrudzenie) oraz podwyższoną odpornością na akty wandalizmu (rozerwanie, rozcięcie, podpalenie). Wkładki tapicerskie siedziska i oparcia powinny być wyposażone w gąbkę (piankę) zmiękczającą pod tapicerką. Do dyspozycji pasażerów będą porty USB.
Autobusy mają posiadać częściowo oddzielone od przedziału pasażerskiego stanowisko kierowcy. Oddzielenie od przedziału ma być częściowo przeszklone. W kabinie mają być zamykane drzwi do przedziału pasażerskiego, okienko do sprzedaży biletów oraz otwory w szybie drzwi ułatwiające komunikację głosową z pasażerem. Z kolei tablice informacyjne zewnętrzne mają być wykonane w oparciu o diody koloru białego. Wewnątrz pojazdu pojawią się 2 tablice informacyjne w formie ekranu TFT LCD o przekątnej ekranu minimum 22 cale oraz tablica informacyjna w formie tablicy LED, dwu wierszowa.
Nasz typ
Zawieszenie zależne czy też szyba czołowa dzielona w pionie to cechy charakterystyczne, które spełnia jeden z producentów i to on może liczyć na komplet punktów w kryteriach technicznych. Nietrudno się domyślić, że chodzi o Solarisa, którego autobusy są eksploatowane przez MPK Radom.
Czy ktoś będzie próbował przeszkodzić producentowi z Bolechowa w drodze do zdobycia kolejnego zamówienia? Tego dowiemy się podczas otwarcia ofert, które zaplanowano na dzień 11 marca.